عصر خودرو

سود اوراق ۱۰ ساله آمریکا رکورد پایین جدید ثبت کرد

عصر بازار- در حالی که با نگرانی شدید از شیوع ویروس کرونا سرمایه‌گذاران به خرید اوراق قرضه به عنوان دارایی امن هجوم آورده‌اند، سود این اوراق به رکورد پایین تاریخی جدیدی سقوط کرد.

سود اوراق ۱۰ ساله آمریکا رکورد پایین جدید ثبت کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، در پایان معاملات روز جمعه آمریکا (بامداد شنبه به وقت تهران)، در حالی که با نگرانی شدید از شیوع ویروس کرونا سرمایه‌گذاران به خرید اوراق قرضه به عنوان دارایی امن هجوم آورده‌اند، سود این اوراق به رکورد پایین تاریخی جدیدی سقوط کرد.

    نرخ سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا، بنچ‌مارک سود اوراق قرضه، برای اولین بار در تاریخ خود از سطح 1.2 درصد پایین‌تر آمد و 1.116 درصد شد. نرخ سود اوراق قرضه 2 ساله آمریکا هم به 0.874 درصد سقوط کرد که پایین‌ترین سطح آن از نوامبر 2016 تا کنون است.

    سود اوراق 10 ساله آمریکا این هفته با شدت گرفتن سقوط سهام وال‌استریت، 30 صدم درصد کاهش یافته است. شیوع ویروس کرونا باعث شده است تا سرمایه‌گذاران از بازارهای سهام (به عنوان بازار با ریسک بالا) به بازار اوراق (به عنوان بازار امن‌تر) فرار کنند. قیمت اوراق قرضه آمریکا با افزایش تقاضا جهش کرده و سود آن به شدت پایین آمده است.

    برچسب ها