عصر خودرو

رییس اتاق مشترک:

حجم مبادلات ایران و عمان از سطح یک میلیارد دلار گذشت

عصر بازار- رییس اتاق مشترک ایران و عمان گفت: حجم مبادلات تجاری بین ایران و عمان پارسال به سطح یک میلیارد و ۱۶۱ میلیون دلار رسید، در حالی که سال ۱۳۹۲ بالغ بر ۲۲۱ میلیون دلار بود.

حجم مبادلات ایران و عمان از سطح یک میلیارد دلار گذشت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «محسن ضرابی» بعدازظهر دوشنبه در نشست بررسی فرصت‌های معدنی عمان در خانه معدن ایران، افزود: سال 1392 کل صادرات کشورمان به عمان 146 میلیون دلار بود، اما پارسال به رقم 728 میلیون دلار رسید.

    وی افزود: سال 92 بدلیل نبود زیر ساخت، در زمینه همکاری بین دو کشور مشکلات گوناگونی وجود داشت، اما اکنون زیر ساخت ها ایجاد شده و آثار آن در رشد مبادلات آشکار است.

    ضرابی اضافه کرد: عمان کشوری پنج میلیون نفری از لحاظ امکانات بندری، جایگاه سوم را در خاورمیانه دارد و بخش معدن جایگاه پنجم را در اقتصاد این کشور دارد.

    وی ضمن یادآوری شکل گیری اتاق مشترک بین دو کشور در سال 92 افزود: امروز وظیفه اصلی این اتاق تسهیل روابط تجاری و اقتصادی بین تهران - مسقط است و تا سال 1396 حجم صادرات از افزایش مطلوبی برخوردار نبود، اما اکنون بهبود یافته است.

    ضرابی گفت: ایران و عمان از روابط مطلوبی در حوزه سیاسی برخوردارند و تلاش می شود تا سطح مناسبات اقتصادی دو کشور نیز به جایگاه بالاتری برسد.

    رییس اتاق مشترک ایران و عمان خاطرنشان ساخت: همسایه جنوبی ایران از ابتدای سال 2020 امکان ثبت شرکت با مالکیت 100 درصدی بدون نیاز به کفیل عمانی را فراهم ساخته و فعالان بخش معدن نیز می توانند این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

    وی یادآور شد: عمان یک کشور قانونمند است و تابع اجرای دقیق تحریم هاست، بنابراین تجار و فعالان اقتصادی برای همکاری با این کشور لازم است به این موضوع توجه کنند.

    به گزارش ایرنا، حمید زادبوم معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به تازگی گفت: بر اساس بررسی‌های کارشناسی انجام شده 100 میلیارد دلار ظرفیت صادرات به بازار کشورهای همسایه وجود دارد.

    وی افزود: کشورهای حاشیه خلیج فارس باتوجه به جمعیت و وسعتی که دارند، بازارهای خوبی برای برخی کالاهای تولیدی ایران محسوب می شوند.

    حجم مبادلات تجاری بین ایران و قطر بالغ بر 230 میلیون دلار است، اما تهران - مسقط بالغ بر یک میلیارد و 160 میلیون دلار پارسال مبادلات تجاری داشتند.

    به گفته زادبوم، کشور عمان ظرفیت مناسبی برای صادرات کالاهای کشاورزی و صادرات مجدد دارد و صادر کنندگان می‌توانند از آن برای صادرات مجدد کالاهای خود استفاده کنند.

    برچسب ها