عصر خودرو

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران و عمان اعلام کرد

ارتقای رتبه صادرات ایران به عمان تا پایان سال

عصر بازار- رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی ایران و عمان گفت: با پتانسیل این کمیسیون و همکاری تجار عمانی، رتبه صادراتی ایران به عمان را تا پایان سال ارتقا می‌دهیم.

ارتقای رتبه صادرات ایران به عمان تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، ناصرالدین اسلامی فرد در اولین نشست تخصصی کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان که با حضور مدیران بیش از 60 شرکت فعال در حوزه صادرات و واردات به عمان برگزار شد تصریح کرد : ارزش وارداتی کشور عمان در سال‌های اخیر بیش از 30 میلیارد دلار بوده است که بر اساس آمار سازمان تجارت جهانی WTC، کشورمان علی رغم همسایگی،   رتبه دهم صادرات به عمان را به خود اختصاص داده است.

    وی افزود : صادرات صنایع و مواد غذایی از جمله مواردی است که بیشترین ارزش و سود آوری را به عمان دارد و عدم سخت گیری در قوانین گمرکی در عمان و آزاد بودن ورود و خروج ارز در عمان باعث شده صادرات به این کشور برای تجار و بازرگانان جذاب باشد.

    اسلامی فرد گفت : عمان پلی میان شبه جزیره عربستان، آسیای شرقی، هند و خلیج فارس به شمار می‌آید و به دلیل روابط مطلوب سیاسی، اقتصادی و اشتراکات مذهبی و فرهنگی بین دو کشور که سابقه تاریخی عمیقی دارد، تجار ایرانی می‌توانند از فرصت طلایی عمان برای صادرات به این کشور و کشورهای آفریقایی و عربی استفاده کنند.

    گفتنی است در این نشست که در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، مهندس احمد شیرزادیان و دکتر سید محمد ابراهیم علوی اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران و مهندس محسن نقاشی، نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق ایران و عمان به‌ عنوان سخنران حضور داشتند.

    برچسب ها