عصر خودرو

پرتفوی بورسی "پترول" ۲۷.۲هزار میلیارد ریال افزایش یافت

عصر بازار- گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان اعلام کرد پرتفوی بورسی شرکت در ۶ماه با رشد ۲۷هزار و ۲۱۷میلیارد و ۸۳۳میلیون ریال همراه شده است.

پرتفوی بورسی "پترول" ۲۷.۲هزار میلیارد ریال افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان در صورت های مالی میان دوره ای 6ماهه منتهی به 30آبان1398، با سرمایه 20هزار میلیارد ریالی سود هر سهم را 373ریال اعلام کرده است.

    این شرکت طی دوره مالی مورد گزارش، سود عملیاتی را 7هزار و 522میلیارد ریال، سود خالص را 7هزار و 456میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را 6هزار و 19میلیارد ریال منتشر کرد.

    "پترول" در 6ماه فعالیت پرتفوی بورسی خود را 27هزار و 217میلیارد و 833میلیون ریال افزایش داده است. همچنین در این پرتفوی بهای تمام شده شرکت با کاهش یک هزار و 356میلیارد ریالی به 16هزار و 41میلیارد ریال رسید. ارزش بازار نیز با افزایش 3هزار و 996میلیارد ریالی به مبلغ 43هزار و 259میلیارد ریال بالغ شده است.

    این شرکت در این مدت کل مبلغ سهام واگذار شده را 10هزار و 22میلیارد ریال  و سود این واگذاری را 7هزار و 632میلیارد ریال اعلام کرد.

    "پترول" در تشریح اهداف و برنامه های راهبردی خود در خصوص ترکیب پرتفوی اعلام کرد رویکرد شرکت در خصوص پرتفوی سهام براساس نگهداری سهام های سودآور، بررسی صنایع و محصولات تولیدی و سایر ملاحظات لحاظ می شود. از سوی دیگر "پترول" قصد دارد بخشی از سهام شرکت پتروشیمی ارومیه را در فرابورس ایران عرضه کند. از سوی دیگر، علاوه بر پذیرش شرکت پتروشیمی ارومیه، تامین مالی شرکت های زیرمجموعه از جمله شرکت صدف عسلویه، توسعه صنایع پایین دستی پتروایرانیان، افزایش سرمایه، اخذ تسهیلات مالی و انتشار اوراق تامین مالی را در دستور کار دارد.

    برچسب ها