عصر خودرو

هدفگذاری چین برای رشد اقتصادی ۶ درصدی در ۲۰۲۰

عصر بازار- چین قصد دارد هدف پایین تری را برای رشد اقتصادی خود در ۲۰۲۰ تعیین کند و آن را حدود ۶ درصد نگه دارد.

هدفگذاری چین برای رشد اقتصادی ۶ درصدی در ۲۰۲۰
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، چین قصد دارد هدف پایین تری را برای رشد اقتصادی خود در 2020 تعیین کند و آن را حدود 6 درصد نگه دارد. رشد اقتصادی چین در سال جاری میلادی 6 تا 6.5 درصد بوده است.

    رهبران چین سعی می کنند از رشد اقتصادی حمایت کنند تا مشاغل کمتری از دست رود چون بیکاری بر ثبات اجتماعی تاثیر می گذارد. ولی سیاست‌ خرج زیاد دولت به منظور رونق دهی به صنایع خصوصی باعث تحت فشار گرفتن آنها برای برخورد با خطرات بدهی شده است.

    طبق گفته سه منبع آگاه، این هدف که در جلسه سالانه مجلس چین در اوایل مارس 2020 اعلام می شود، توسط سران این کشور در کنفرانس سالانه اقتصاد در پشت درهای بسته به تصویب رسید.

    یکی از این منابع گفت:« هدف ما این است که نرخ رشد سال آینده را در یک محدوده منطقی و حدود 6 درصد نگه داریم».

    رسانه دولتی چین اعلام کرد سران ارشد کشور قول داده اند سیاست های اقتصادی را ثابت نگه دارند و در عین حال تاثیرگذاری آنها را برای رسیدن به اهداف رشد در 2020 بیشتر کنند.

    سال آینده سالی حساس برای حزب کمونیست حاکم برای رسیدن به هدف دو برابر کردن تولید ناخالص داخلی و دستمزد ها در دهه منتهی به 2020 است.

    با توجه به این که انتظار می‌رود اقتصاد چین در سال جاری میلادی 6.2 درصد رشد کرده باشد، رشد اقتصادی حدود 6 درصد در سال آینده برای رسیدن به این هدف کافیست.

    طبق گفته منابع، دولت قصد دارد سرمایه گذاری در زیرساخت ها را با اعطای مجوز به دولت های محلی برای صدور اوراق قرضه مخصوص بیشتر در سال آینده تقویت کند ولی در این صورت فضای کمی برای کاهش مالیاتی باقی خواهد ماند.

    کسری بودجه سالانه احتمالاً از 2.8 درصد تولید ناخالص داخلی در سال جاری تا 3 درصد افزایش می یابد.

    دولت های محلی اجازه خواهند داشت اوراق قرضه مخصوص را با ارزش 3 تریلیون یوان (426.20 میلیارد دلار) در 2020 منتشر کنند تا بتوانند هزینه پروژه های زیرساختی را تامین کنند.

    بانک مرکزی احتمالاً سیاست خود را برای تشویق به وام دادن و هزینه های پایین تر سرمایه گذاری شرکتی تسهیل خواهد کرد.

    یک قرارداد تجاری با آمریکا می تواند فشار را از روی صادرکنندگان چینی بردارد ولی برای حمایت از تقاضای ضعیف در خانه و خارج از خانه سیاستهای بیشتری لازم است.

    برچسب ها