عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

دلایل رونق بورس، از اثر روانی برجام تا کاهش نرخ خوراک پتروشیمی

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: رشد بورس بیشتر تحت تاثیر روانی خبرهای مربوط به اجرایی شدن برجام، برداشته شدن تحریم ها و نیز کاهش احتمالی نرخ خوراک پتروشیمی‌هاست.

دلایل رونق بورس، از اثر روانی برجام تا کاهش نرخ خوراک پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، منصور کریمی در خصوص دلایل رونق بازار سرمایه در روزهای گذشته با وجود وضعیت رکودی اقتصاد گفت: رشد بورس در روزها و هفته های گذشته بیشتر تحت تاثیر روانی خبرهای مربوط به اجرایی شدن برجام، برداشته شدن تحریم ها و نیز کاهش احتمالی نرخ خوراک پتروشیمی‌ها بوده است.

    این کارشناس بازار سرمایه افزود:‌ البته نباید فراموش کرد که رشد شاخص و قیمت سهام در این مدت تحت تاثیر عوامل روانی است و تاثیر پذیری اقتصاد، صنایع و بنگاههای تولیدی از این عوامل به گذشته زمان نیاز دارد.
    این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: در شرایط کنونی اقتصاد و بازار سهام انتظار می‌رود سهامداران عمده و حقوقی با نگاه بلند‌مدت و با هدف افزایش ارزش بازار در بورس فعالیت کنند و با دید کوتاه‌مدت و برای تامین نقدینگی اقدام به خرید و فروش سهام نکنند.
    وی با اشاره به این که نباید شرایط بازار‌های جهانی برخی کالاها و وضعیت نامناسب قیمت نفت و تاثیر آنها بر اقتصاد کشور را نادیده گرفت ادامه داد: امیدواریم اجرایی شدن برجام و رفع تحریم ها بتواند بخشی از مشکلات ناشی از این عوامل برای اقتصاد کشور را کمرنگ کند.
    این کارشناس بازار سرمایه گفت: از سوی دیگر با توجه به نبود بازدهی مناسب در بازارهایی چون مسکن، طلا، ارز و خودرو و نیز جذاب بودن قیمت سهام شرکت‌های بورسی و نیز بازگشت رونق نسبی به بورس می تون امیدوار بود که رفته رفته نقدینگی به بازار سهام برگردد.
    وی اضافه کرد: در کنار این موضوعات، عوامل بنیادی مانند رفع تحریم‌ها، بازگشت سوئیفت و در پی آن عادی شدن روند تجاری بین ایران و سایر کشورها می توان آینده خوبی را برای صنایع بورسی در آینده متصور بود.
    این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که در روزهای پیش رو گزارش عملکرد فصلی بسیاری از شرکت ها اعلام خواهد شد اذعان داشت: بر این اساس به‌نظر می‌رسد با توجه به رکود اقتصادی نباید منتظر گزارشات خوب و مثبتی در بازار سهام باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها