عصر خودرو

مروی مطرح کرد

چینی‌ها آمادگی دارند در روابط تجاری راحت‌تر با ایران کنار آیند

عصر بازار- رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی سفر رییس‌جمهور چین به ایران را مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به این که چینی‌ها نگران هستند تا ایران کشورهای اروپایی یا کره‌ را جایگزین آن‌ها نکند آمادگی دارند تا راحت‌تر با ما کنار آیند.

چینی‌ها آمادگی دارند در روابط تجاری راحت‌تر با ایران کنار آیند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، علی مروی با تاکید بر اهمیت روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور ایران و چین اظهار کرد: قطعا سفر رییس جمهور چین به ایران سفر مهمی است و وی اولین رییس‌جمهوری است که بعد از اجرای برجام وارد ایران می‌شود.

    وی با بیان این که چین دارای رشد اقتصادی خوبی بوده و کشوری رو به رشد و توسعه است، گفت: چینی ها شریک تجاری ما هستند و در دوران تحریم بیش از 12 میلیارد دلار با آن‌ها مبادلات تجاری داشته‌ایم بنابراین چون کشور چین مصرف انرژی بالایی دارد در این شرایط تقاضای انرژی‌اش بالا خواهد بود.

    رییس کمیسیون انرژی مجلس همچنین بیان کرد: در شرایط جدیدی که در آن قرار داریم، در جریان این سفر قراردادهای مهمی می‌توان با آن‌ها منعقد کرد با توجه به این که بحث رقابت میان کشورهای مختلف وجود دارد چینی‌ها آمادگی دارند تا راحت‌تر با ما کنار بیایند.

    نماینده مردم نیشابور در مجلس تصریح کرد: تا جایی که اطلاع دارم چینی‌ها یکی از نگرانی‌هایشان این است که ایران آن ها را طرد کرده و کشور کره و اروپایی ها جایگزین شوند بنابراین فکر می‌کنم آمادگی دارند تا با ایران کنار بیایند و دانش فنی، تکنولوژی و سرمایه گذاری‌هایشان را منتقل کنند البته نگران هستند که شاید ایران آن‌ها را نپذیرد در نتیجه این سفر می‌تواند فرصت خوبی برای تبادلات تجاری و اقتصادی باشد.

    مروی درباره این‌که آیا همکاری دو کشور می تواند در معادلات منطقه‌ای و به ویژه مقابله با تروریسم موثر باشد، اظهار کرد: قطعا تبادلات اقتصادی- سیاسی خود به خود بر این مسائل اثر خواهد گذاشت و برای جلوگیری از ارتباطات ضعیف طبیعتا در مسائل مبارزه با تروریسم و ... همکاری داشته و بیش‌تر راغب خواهند بود و طبیعی است زمانی که بخواهند منافع مالی و اقتصادی خود را حفظ کنند باید یکسری مسائل را بپذیرند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها