عصر خودرو

سعودی، شرکت های نفتی دولتی را واگذار می کند

عصر بازار- با خروج ایران از انزوای اقتصادی و لغو تحریم های بین المللی در این کشور، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با سخت ترین دوران اقتصادی پس از بحران مالی سال ۲۰۰۸ میلادی رو به رو شدند.

سعودی، شرکت های نفتی دولتی را واگذار می کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، دولت های حوزه خلیج فارس با نگرانی زیاد در حال بررسی اقدامات جدیدی هستند تا بتوانند شوک حاصل از کاهش قیمت نفت را در اقتصادهای خود جبران کنند و کسری بودجه خود را به نوعی پوشش دهند.

    بر اساس این گزارش، اکثر شاخص های معاملاتی در بازارهای عربی در پی اضافه شدن تولیدات نفتی ایران به بازارهای جهانی پس از لغو تحریم ها، با روند کاهشی همراه شدند.

    افزایش عرضه در بازار جهانی نفت با پیوستن ایران به این بازار، موجب کاهش دوباره قیمت این کالا شد.

    سیمون ویلیام، مدیر تحلیل گران بانک اچ اس بی سی در لندن در این خصوص اظهار داشت: کشورهای حوزه خلیج فارس به مدت 40 سال است که کاملا بر صادرات انرژی خود متکی هستند و هیچ راه سریع السیری برای تغییر این اقتصاد وابسته به نفت نیست .

    این در حالی است که، بانک مرکزی عربستان سعودی در 11 ماه ابتدایی سال 2015 با کاهش دارایی خارجی به مبلغ 532 میلیارد دلار روبه رو شده است و دولت این کشور برای نخستین بار پس از سال 2007 میلادی تصمیم گرفت تا برای کسری بودجه 15 درصدی خود اوراق قرضه دولتی کشور را به فروش برساند.

    بر این اساس، شاهزاده محمد بن سلمان، پسر پادشاه این کشور طی مصاحبه ای در این خصوص بیان داشت: دولت تصمیم دارد بسیاری از شرکت های نفتی سعودی را به صورت خصوصی واگذار کند .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها