عصر خودرو

در دوره یکسال مالی محاسبه شد؛

رشد ۲۹۰هزار میلیارد ریالی پرتفوی بورسی «فارس»

عصر بازار- شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس صورت های مالی ۱۲ماهه پرتفوی بورسی خود را با رشد ۲۹۰هزار و ۵۳۶میلیارد و ۸۳۰میلیون ریال منتشر کرد.

رشد ۲۹۰هزار میلیارد ریالی پرتفوی بورسی «فارس»
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس اطلاعات و صورت های مالی 12ماهه منتهی به 31خرداد1398 سود هرسهم را یک هزار و 78ریال اعلام کرد.

    این شرکت سود عملیاتی دوره مورد گزارش را 98هزار و 548میلیارد ریال، سود خالص را 98هزار و 602میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را 145هزار و 428میلیارد و 333میلیون ریال منتشر کرده است.

    «فارس» در صورت وضعیت پرتفوی سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس اعلام کرده که این پرتفوی با رشد 290هزار و 536میلیارد و 830میلیون ریالی  همراه شده است. بهای تمام شده در این پرتفوی با رشد 8هزار و 423میلیارد ریالی به مبلغ 39هزار و 188میلیارد ریال رسید و همچنین ارزش بازار آن با رشد 236هزار و 74میلیارد ریال به 329هزار و 725میلیارد ریال بالغ شده است.

    این شرکت در دوره مورد گزارش کل مبلغ واگذاری را 11هزار و 223میلیارد ریال اعلام کرد که سود واگذاری ها به 6هزار و 936میلیارد ریال رسید. علاوه بر این کل مبلغ بهای تمام شده سهام خریداری شده در بورس 9هزار و 110میلیارد ریال اعلام شد.

    «فارس» قصد دارد بهینه سازی در پرتفوی سرمایه گذاری خود داشته باشد. از سوی دیگر درآمدهای حاصل از سرمایه گذاری های شرکت متناسب با سود تقسیمی شرکتهای تابعه و هزینه های عمومی، اداری و تشکیلاتی براساس سال مالی گذشته و با لحاظ نمودن تورم و افزایش قیمتها برآورد کرده است.

    «فارس» در نظر دارد اصلاح ساختار مالی در برخی از شرکت های زیر مجموعه و شرکت اصلی از جمله افزایش سرمایه، مطالعه و بررسی ظرفیت های استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی در بازار سرمایه و سرمایه گذاری از محل منابع حاصله با هدف خلق ارزش افزوده و بهبود و اصلاح پرتفوی سرمایه گذاری و تهیه صورت های مالی براساس استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی(IFRS) را داشته باشد.

    این شرکت اعلام کرد که عرضه سهام برخی از شرکت های تابعه در بازار سرمایه در راستای استمرار سیاست شفاف سازی گروه، گسترش بازارهای فروش محصولات و تنوع بخشی شیوه های فروش صادرات بهینه محصولات و حفظ بازارهای صادرات محور با رویکرد نفوذ و توسعه بازارهای خارجی و ارز آوری به کشور را داشته باشد. همچنین سیاست گذاری و هماهنگی بین مجتمع های تولیدی در خصوص روش های فروش، نظارت بر شاخص های عملکرد فروش از جمله نرخ حاشیه سود فروش، نسبت ارزش خوراک به قیمت محصول در دستور کار داشته باشد.

    برچسب ها