عصر خودرو

سامانه پایش آنلاین وضعیت نیروگاه‌های برق راه‌اندازی شد

عصر بازار- فاز نخست سامانه جامع پایش آنلاین وضعیت نیروگاه‌های برق که با هدف مدیریت واحدهای ناوگان نیروگاهی کشور ایجاد شده، توسط وزیر نیرو رونمایی و بهره‌برداری شد.

سامانه پایش آنلاین وضعیت نیروگاه‌های برق راه‌اندازی شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌فارس،‌‌ فاز نخست سامانه جامع پایش آنلاین وضعیت نیروگاه‌ها امروز با حضور اردکانیان وزیر نیرو رونمایی شد. این سامانه کارکردهای متفاوتی دارد که یکی از آنها پیاده‌سازی مدیریت دانش، ارائه سرویس‌های دانشی به شرکت‌های دانش‌بنیان و خدمات مرتبط با هوش تجاری در حوزه وزارت نیرو است، اما از سوی دیگر طراحی و پیاده‌سازی سامانه تولید داخل مدیریت بهره‌برداری، نگهداری و تعمیرات واحدهای نیروگاهی توسط متخصصان ایرانی برای مدیریت واحدهای ناوگان نیروگاهی کشور انجام گرفته، پس موثرترین راهکار این سامانه مدیریت آنلاین وضعیت و عیب‌یابی واحدهای نیروگاهی است.

    بر اساس این گزارش، این سامانه می‌تواند به ارائه گزارش‌های برخط از وضعیت ناوگان نیروگاهی کشور، ارائه انواع سرویس‌های موردنظر نیروگاه‌ها و کاهش هزینه‌های بهره‌برداری، نگهداری و تعمیرات از طریق پایش مستمر وضعیت واحدها و پیش‌بینی خرابی‌ها اشاره کرد.

    همچنین از دیگر مشخصات این مجموعه و سامانه می‌توان به ارائه گزارش از وضعیت نیروگاه‌های کشور و ارائه تحلیل‌های اقتصادی برای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی و ایجاد شبکه متخصصان و ارائه انواع سرویس‌های مورد نیاز در بهره‌برداری از نیروگاه‌ها اشاره کرد.

    کارشناسان پژوهشگاه نیرو روز گذشته در میزگردی که برگزار شده بود، ضمن اشاره به این موضوع که سامانه جامع پایش آنلاین وضعیت نیروگاه‌ها می‌تواند به نیروگاه‌های کشور کمک بسیاری کند، گفتند این سامانه ضمن عیب‌یابی و پایش آنلاین وضعیت نیروگاه‌ها، راهکارهایی برای رفع عیب و جلوگیری از خرابی در واحدهای با توربین V94.2 و مدل‌های با توربین جنرال الکتریک F9 خواهد بود.

    برچسب ها