عصر خودرو

۳ درصد از سهام بیمه ما عرضه شده است

عصر بازار: هفته گذشته سهام بیمه"ما"در بازار بورس اوراق بهادار تهران عرضه و کشف قیمت شد .

۳ درصد از سهام بیمه ما عرضه شده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، دکتر علی علیزاده مدیر سرمایه گذاری و امور سهام بیمه "ما"  در همین خصوص گفت : هیات پذیرش بورس اوراق بهادار تهران در تاریخ 93/08/20  موافقت خود را از بابت انتقال سهام شرکت از بازار پایه فرابورس به بورس اوراق بهادارتهران اعلام کرد و بر این اساس  سهام  بیمه "ما"  در تاریخ 94/04/21 با قیمت 2000 ریال کشف قیمت شده است.تعهد سهامداران عمده شرکت عرضه 3 درصد از سهام شرکت معادل 30 میلیون سهام در بورس اوراق بهاردار تهران  است.

    مدیر امور سرمایه گذاری و سهام بیمه "ما" ضمن اشاره به آنکه این شرکت دارای سهامداران عمده مثل بانک ملت،گروه مالی ملت وسرمایه گذاری صنعت نفت وگروه مالی مهرآیندگان استدر خصوص سودآوری شرکت در سال جاری گفت:سود هر سهم (EPS) شرکت در سال جاری با سرمایه 1000 میلیارد ریالی 434 ریال  است که نسبت به سال گذشته نشان دهنده رشدبیش از 27 درصد است. میانگین رشد سود خالص شرکت در سه سال اخیر 36 درصد بوده  و شرکت در بخش های سرمایه گذاری دارای پرتفوی سهام مناسب  بورسی و غیر بورسی به میزان 550 میلیارد ریال است.

    وی در ادامه افزود:همچنین شرکت در سال جاری افزایش سرمایه به میزان 150 درصد از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده را در برنامه دارد و سرمایه شرکت از 1000 میلیارد ریال به 2500 میلیارد ریال خواهد رسید که در صورت اجرایی شدن افزایش سرمایه،  سود هر سهم شرکت با سرمایه 2500 میلیارد ریال معادل 228 ریال خواهد شد.

    علیزاده با اشاره به آنکه آینده روشنی برای سهام بیمه "ما" انتظار می رود در خصوص نسبت توانگری این شرکت گفت: نسبت توانگری مالی شرکت بیمه "ما" بر اساس گزارشات بیمه مرکزی ج.ا.ا ، در سطح یک توانگری مالی(از میان 5 سطح ) در وضعیت مطلوب قرار داردکه نشان دهنده این است  این شرکت برای ایفای تعهدات خود در مقابل بیمه­گذاران و صاحبان حقوق آنها از توانایی کافی برخوردار است.

    این کارشناس ارشد حوزه سرمایه گذاری همچنین اشاره کرد: به عقیده این جانب با رفع تحریم‌ها عملیات بیمه اتکایی  رشد خواهد داشت  و استفاده از مشارکت شرکت های بیمه خارجی در این حوزه افزایش یافته و همچنین واردات و صادرات کالا افزایش می‌یابد و تاثیر بیمه‌ها در بخش بیمه‌های حمل و نقل و باربری دوچندان می‌شود به‌ویژه آنکه با رفع تحریم‌های نفتی و افزایش صادرات نفت، بیمه‌های نفتکش‌های کشور فرصت سودآوری فراوانی را برای صنعت بیمه کشور به ارمغان خواهند آورد. و از این رو افق روشنی در انتظار کلیه سهامداران بیمه "ما" است .

    برچسب ها