عصر خودرو

رئیس سازمان دامپزشکی خبر داد:

واردات ۹۲ هزار رأس گوسفند زنده از رومانی

عصر بازار- رفیعی پور گفت: بنابر آمار تا ۱۹ فروردین، ۹۲ هزار رأس گوسفند زنده از کشور رومانی حمل و کشتار شده است.

واردات ۹۲ هزار رأس گوسفند زنده از رومانی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرضا رفیعی پور، رئیس سازمان دامپزشکی کشور درباره آخرین وضع میزان واردات گوشت قرمز اظهار کرد: علی رغم اختصاص ارز نیما به واردات، میزان واردات گوشت قرمز در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

    وی افزود: بنابر آمار تا 19 فروردین، 92 هزار راس گوسفند زنده به مقصد کشتارگاه استان سیستان و بلوچستان، خوزستان و هرمزگان از کشور رومانی حمل و کشتار شده است.

    رفیعی پور تا 19 فروردین میزان مجوز بهداشتی واردات گوشت گوساله 4 هزارتن، گوشت گوسفند 8 تن و مرغ منجمد 35 تن اعلام کرد.

    رئیس سازمان دامپزشکی درباره آخرین وضع واردات مرغ بیان کرد: هم اکنون مقادیری مرغ از ترکیه وارد شده است و ادامه واردات از ترکیه و برزیل به مرور انجام می‌شود.

    وی میزان مجوز بهداشتی واردات گوشت گوساله و گاومیش را 254 هزارتن اعلام کرد و گفت: مجوز واردات بهداشتی برای 118 هزارتن گوشت گوسفند، 22 هزارتن گوشت مرغ و یک میلیون و 380 هزار راس دام زنده کشتاری صادر شده است که تا کنون 39 هزارتن گوشت گوسفندی و 73 هزارراس دام زنده کشتاری ترخیص شده است.

    رفیعی پور درباره آخرین وضعیت واردات آلایش خوراک دام بیان کرد: بحث واردات آلایش خوراک دام از کشور‌های که دام کشتار می‌شود، طبق قوانین و ضوابط دامپزشکی بلامانع است و تنها بحث تعرفه مطرح است.

    این مقام مسئول با اشاره به اینکه واردات احشا و آلایش خوراک دام هیچ محدودیت و ممنوعیتی ندارد، گفت: براین اساس تمامی واردکنندگان طبق قوانین و ضوابط بهداشتی و تعرفه می‌توانند اقدام به واردات کنند.

    رئیس سازمان دامپزشکی در پایان با بیان اینکه هیچ مشکلی در کیفیت گوشت و مرغ وارداتی وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه آنکه گوشت و مرغ وارداتی به محض ورود به کشور از نظر بهداشتی، کیفیت نمونه برداری و آزمایش می‌شود و پس از تایید آزمایشگاه اجازه عرضه به بازار داده می‌شود، از این رو جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

    برچسب ها