عصر خودرو

رایزنی برای تثبیت ارز نیمایی واردات گوشت

عصر بازار- یک مقام مسئول در وزارت صنعت از رایزنی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت با بانک مرکزی برای تعیین نرخ ثابت ارز نیمایی برای واردات گوشت خبرداد.

رایزنی برای تثبیت ارز نیمایی واردات گوشت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت در رابطه با جزئیات واردات گوشت با ارز نیمایی، گفت: ثبت سفارش و واردات گوشت قرمز برعهده وزارت جهاد کشاورزی است اما ضوابط قیمت‌گذاری این کالا بر عهده سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان است.

    * براساس ضوابط سازمان حمایت قیمت گوشت قرمز گرم 73 هزار تومان است

    وی افزود: براساس ضوابط قیمت گذاری سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان قیمت گوشت گرم قرمز  باید بین 73 تا 75 هزار تومان و قیمت گوشت قرمز منجمد باید بین 43 تا 45 هزار تومان باشد.

    * رایزنی با بانک مرکزی برای واردات گوشت قرمز با نرخ ثابت ارز

    این مقام مسئول در وزارت صنعت اظهار داشت: با توجه به متغیر بودن نرخ ارز نیمایی رایزنی‌های بین مسئولان وزارت جهاد و وزارت صنعت با مسئولان بانک مرکزی انجام شده تا نرخ ارز نیمایی برای واردات گوشت نرخ ثابتی تعیین شود.

    وی افزود: در صورت تحقق این امر قیمت گوشت وارداتی با ارز نیمایی قابل کنترل است و متغیر نخواهد بود.

    به گزارش فارس هفته گذشته عباس قبادی دبیر ستاد تنظیم بازار اعلام کرد واردات گوشت با ارز 4200 تومان متوقف شده و از این به بعد گوشت قرمز با ارز نیمایی وارد و قیمت این محصول در بازار از طریق عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

    برچسب ها