عصر خودرو

ادامه معاملات بازار آتی با ۵ موعد تحویل؛

قرارداد سکه سررسید شهریور ۹۵ از راه رسید

عصر بازار- معامله اونس جهانی طلا دیروز (سه شنبه) زیر بهای ۱۱۰۰ دلار به همراه افت بهای دلار آزاد، تداوم کاهش قیمت سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران را در پی داشت، این در شرایطی است که تابلوی معاملات آتی دیروز شاهد بازگشایی سررسید تازه وارد شهریور سال آینده بود.

قرارداد سکه سررسید شهریور ۹۵ از راه رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، باتوجه به رو به پایان بودن موعد قرارداد تحویل دی ماه، از دیروز بازار آتی سکه با اضافه شدن سررسید شهریور سال آینده با پنج سررسید به کار خود ادامه داد که قیمت سکه در این معاملات روند نزولی در پیش گرفت. بهای سکه در سررسید دی ماه با کاهش 1/19 نسبت به معاملات روز دوشنبه با نرخ 943 هزار تومان معامله شد. سکه تحویل اسفند با قیمت 944 هزار تومان به فروش رسید که افت 1/5 درصدی را به ثبت رساند. قرارداد تحویل اردیبهشت سال آینده نیز با قیمت 946 هزار تومان معامله شد و کاهش 1/88 درصدی را در این روز تجربه کرد. همچنین سکه تحویل تیر سال 95 با قیمت 951 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با افت 2/11 درصدی نسبت به روز دوشنبه اخیر رو به رو شد. در آخر نیز قرار داد تازه وارد شهریور 95 با قیمت 960 تومان به فروش رسید.

    حجم معاملات آتی سکه دیروز در بورس کالای ایران به 13 هزار و 769 قرارداد و به ارزش بیش از یک هزار میلیارد و 315 میلیون ریال رسید، این در شرایطی است که دوشنبه گذشته حجم معاملات آتی سکه به 10 هزار و 258 قرار داد بوده است که این نشان از رشد 34 درصدی حجم معاملات دارد.

    همچنین دیروز در بازار نقدی بهای سکه کاهش یافت، به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بهای 943 هزار تومان معامله شد که نسبت به روز دوشنبه 8 هزار تومان افت داشته است.

    از طرفی هر قطعه نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب 475، 257 و 171 هزار تومان معامله شد که نرخ نیم سکه 5 هزار تومان ، ربع سکه 3 هزار تومان و سکه گرمی یک هزار تومان کاهش یافته است.

    در همین حال در بازار ارز هر دلار با افت18 تومانی 3670  تومان عرضه می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها