عصر خودرو

روز گذشته در بازار نقدی و آتی؛

ترمز بهای سکه کشیده شد

عصر بازار- هم مسیری بهای اونس جهانی و دلار داخلی در مدار منفی طی معاملات روز گذشته، افت قیمت سکه طلا در بازار نقدی و آتی را به دنبال داشت.

ترمز بهای سکه کشیده شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، دیروز هر چهار سر رسید بازار آتی سکه بعد از دو روز روند صعودی، با افت قیمت به کار خود پایان دادند، به طوری سررسید دی ماه با کاهش 0/92 نسبت به معاملات روز شنبه با نرخ 955 هزار تومان معامله شد. سکه تحویل اسفند با قیمت 958 هزار تومان به فروش رسید که افت 1/26 درصدی را به ثبت رساند. قرارداد تحویل اردیبهشت نیز با قیمت 965 هزار تومان معامله شد و کاهش 1/38 درصدی را در این روز تجربه کرد. در آخر نیز سکه تحویل تیر سال آینده با قیمت 972 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با افت 1/61 درصدی نسبت به روز یکشنبه اخیر رو به رو شد.

    حجم معاملات آتی سکه دیروز در بورس کالای ایران به 10 هزار و 258 قرداد و به ارزش بیش از 995 میلیارد ریال رسید.

    همچنین دیروز در بازار نقدی نیز بهای سکه نیز کاهش یافت، به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بهای 951 هزار تومان معامله شد که نسبت به روز یکشنبه7 هزار تومان افت داشته است.

    همچنین هر قطعه نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب 480، 260 و 172 هزار تومان معامله شده است.

    قیمت نیم سکه و ربع سکه هر کدام سه هزار تومان پایین آمد و سکه گرمی نیز یک هزار تومان نسبت به روز گذشته کاهش یافت.

    به عقیده تحلیلگران در بازار جهانی فشارهای وارده بر بازار بورس چین موجب افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا خواهد داشت؛ اما در طرف مقابل برخی کارشناسان از رشد موقتی بهای اونس سخن می گویند که این اظهارنظرهای متفاوت شرایط را برای سرمایه گذاری در بازار طلا کمی دشوار کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها