عصر خودرو

مبادلات تجاری ایران و عمان افزایش یافته است

عصر بازار- سفیر عمان در ایران گفت: میزان مبادلات تجاری ایران و عمان طی پنج سال گذشته ۲۰۰ میلیون دلار بوده و این آمار امسال به ۱.۲ میلیارد دلار افزایش یافته است.

مبادلات تجاری ایران و عمان افزایش یافته است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، سعود بن احمد البروانی روز پنجشنبه در آیین بزرگداشت روز صادرات استان کرمان افزود: طی پنج سال گذشته زیرساخت های بسیاری از جمله 6 خط مستقیم هوایی بین شهرهای 2 کشور از جمله تهران، شیراز، مشهد، اصفهان، کیش و قشم و چهار خط کشتیرانی میان بنادر 2 کشور برای بهبود روابط تجاری ایجاد شده است.
    وی اظهار داشت: یکی از کارهای اقدام شده در کشور عمان از ابتدای سال 2018 حذف ویزا برای شهروندان ایرانی بوده و امروز ویزا در مبادی ورودی به کشور عمان صادر می شود.
    سفیر عمان در ایران ادامه داد: در حرکتی متقابل، دولت ایران نیز اقدام به حذف ویزای ورودی شهروندان عمانی به خاک ایران کرده است.
    وی عنوان کرد: از سفرا دعوت می کنم از سرمایه گذاری کشور عمان در استان کرمان با اعتبار 230 میلیون دلار بازدید کنند که به عنوان نمونه همکاری اقتصادی 2 کشور محسوب می شود.
    البروانی گفت: به عنوان سفیر سلطنت عمان در ایران امیدواریم در سال 2019 شاهد افزایش حجم مبادلات تجاری زیر چتر اتاق های بازرگانی با راهبری اتاق مشترک ایران و عمان باشیم.
    آیین بزرگداشت روز صادرات، با حضور سرپرست سازمان توسعه و تجارت ایران، نایب رئیس اتاق ایران، مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس اتاق مشترک ایران و عمان، سفیر عمان، قطر، اندونزی، آفریقای جنوبی، ساحل عاج، رایزن اتریش، هند و هیات هایی از سفارت خانه ها، مدیرکل اقتصادی وزارت امور خارجه و سایر مسئولان و فعالان اقتصادی در محل اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد.

    برچسب ها