عصر خودرو

سنگاپور و اتحادیه اروپا توافقنامه تجارت آزاد امضا کردند

عصر بازار- سنگاپور به عنوان رئیس اتحادیه جنوب شرق آسیا ' آسه آن' با اتحادیه اروپا توافقنامه تجارت آزاد امضا کردند تا بسترهای قانونی برای گسترش تجارت میان دو منطقه اروپا و جنوب شرق آسیا فراهم شود.

سنگاپور و اتحادیه اروپا توافقنامه تجارت آزاد امضا کردند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، لی هسین لونگ نخست وزیر سنگاپور که کشورش اکنون ریاست اتحادیه جنوب شرق آسیا را برعهده دارد توافقنامه تجارت آزاد را با دونالد توسک رئیس شورای اروپا و ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا امضا کرد.
    این توافقنامه در حاشیه اجلاس سران آسیا و اتحادیه اروپا در دو روز گذشته در بروکسل امضا شد.
    براساس این توافقنامه دو طرف 5 سال فرصت دارند تا تعرفه های تجاری را به مرور از روی کالاهای یکدیگر بردارند.
    اتحادیه اروپا این توافقنامه را با توجه به اینکه سنگاپور ریاست آسه آن را برعهده دارد گام مهمی برای انعقاد قرار دادهای مشابه در کشورهای عضو این بلوک اقتصادی در جنوب شرق آسیا می داند.
    براساس مفاد این توافقنامه، دوطرف تا سال 2023 علاوه بر حذف تعرفه های گمرکی در این منطقه بر روی کالاهای خود، همچنین دسترسی به بازار های یکدیگر را تسهیل کرده و خدمات فنی و تجاری ارائه شده دراین منطقه را بسیار گسترده می کنند.
    براین اساس در حال حاضر انگلیس نیز با توجه به اینکه مراحل خروج از اتحادیه اروپا را به اتمام نرسانده دراین توافقنامه حضور دارد اما پس از برگزیت نیاز به انعقاد توافقنامه جداگانه ای با سنگاپوربرای تداوم استفاده از قرار داد تجارت آزاد دارد.
    روابط تجاری سنگاپور و اتحادیه اروپا تا سال گذشته میلادی بیش از 98.4 میلیارد دلار بود که این رقم افزون بر 10 درصد کل حجم تجاری سنگاپور را شامل می شود.
    سنگاپور نیز نخستین طرف تجاری اتحادیه اروپا در جنوب شرق آسیا محسوب می شود.
    لی هسین لونگ نخست وزیر سنگاپور پس از این توافق مشترک گفت: این توافقنامه به سنگاپور فرصت رقابت بیشتری در اقتصاد و تجارت با اتحادیه اروپا به ویژه در زمینه های دارویی، فناوری های نوین و تولید محصولات الکتریکی، مواد غذایی دریایی فراهم می سازد.
    طبق گزارش مقام های سنگاپور، این کشور تاکنون با بیش از 20 اقتصاد مهم دنیا توافقنامه تجارت آزاد امضا کرده که سبب می شود اقتصاد این کشور بیش از پیش با اقتصاد جهانی ارتباط قوی داشته باشد.
    دولت- شهر جنوب شرق آسیا با حدود 6 میلیون جمعیت دومین اقتصاد رقابتی جهان را درسال جاری به خود اختصاص داده است.

    برچسب ها