عصر خودرو

عضو هیئت رئیسه مجلس:

صندوق‌های بازنشستگی بجای بنگاهداری به بخش سرمایه‌گذاری وارد شوند

عصر بازار- عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: بهتر بود صندوق‌های بازنشستگی بجای بنگاهداری به بخش سرمایه‌گذاری مانند بورس وارد شوند تا بتوانند بسیار شفاف و روشن درآمد و هزینه‌های خود را مشخص کرده و موفق عمل کنند.

صندوق‌های بازنشستگی بجای بنگاهداری به بخش سرمایه‌گذاری وارد شوند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت، اسدالله عباسی با اشاره به شرایط کنونی صندوق‌های بازنشستگی در کشور، گفت: بخش عمده مشکلات بوجود آمده در کلیه صندوق‌های بازنشستگی اعم از کشوری و لشگری به دلیل سوءمدیریت‌ها بوده البته دولت با توجه به برنامه پنج ساله ششم توسعه و قانون بودجه میزان سهم خود برای پرداخت به  این صندوق‌ها به دستگاه‌های مربوطه اعلام کرده است.  

    عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: در این زمینه بدهی دولت به صندوق‌های بازنشستگی بسیار حاد نیست، اما به دلیل آنکه کار اصلی این صندوق‌ها بنگاهداری نبوده در بخش درآمدی شرکت‌های زیر مجموعه خود دچار مشکلات اساسی شده‌اند.

    وی بیان کرد: بهتر بود صندوق‌های بازنشستگی بجای بنگاهداری به بخش سرمایه‌گذاری مانند بورس وارد شوند تا بتوانند بسیار شفاف و روشن درآمد و هزینه‌های خود را مشخص کرده و موفق عمل کنند.

    عباسی با بیان اینکه بسیاری از صندوق‌های بازنشستگی در معرض ورشکستگی قرار ندارند، افزود: اگر به بخش مدیریت منابع توجه و دقت کافی نشود مسلما  هر سازمان و صندوق دیگری هم که باشد، ورشکسته خواهد شد. معتقدم دولت با توجه به سیاستگذاری خود و قانون موجود اگر درست عمل کند، این صندوق‌های بازنشستگی به سوددهی هم خواهند رسید و می توانند در جهت افزایش حقوق مستمری‌بگیران و کیفیت کار خود عمل کنند.

    برچسب ها