عصر خودرو

اشتغال‌زایی فراتر از حد انتظار اقتصاد آمریکا در ماه اوت

عصر بازار- اشتغال‌زایی ماهانه آمریکا در ماه اوت به بالاترین سطح یک دهه اخیر خود رسید.

اشتغال‌زایی فراتر از حد انتظار اقتصاد آمریکا در ماه اوت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، اقتصاد آمریکا در ماه گذشته 201هزار شغل ایجاد کرده است که در این بین بخش‌های مالی، حمل و نقل، خرده فروشی و مراقبت‌های درمانی بیشترین سهم را از اشتغالزایی داشته‌اند. با این حال نرخ بیکاری کماکان در سطح 3.9 درصد باقی مانده است. از سوی دیگر رشد دستمزدها نیز 2.9 درصد بوده است که از سال 2009 تاکنون بی‌سابقه است.

    لری کودلو- مشاور اقتصادی کاخ سفید در واکنش به این عملکرد خیره‌کننده گفته است که این موضوع، قدرت اقتصاد آمریکا را نشان می‌دهد.

    افزایش دستمزدها احتمالا باعث تشویق بانک مرکزی آمریکا به افزایش نرخ بهره خواهد شد که دونالد ترامپ از مخالفان سرسخت آن است. در این باره جوئل نارو- کارشناس اقتصادی در گزارشی نوشت: بازار کار وضعیت خوبی دارد اما کسب و کارها برای پیدا کردن نیروی مورد نیاز خود کماکان با مشکلاتی روبرو هستند.

    درخشان بودن وضعیت بازار کار یکی از بزرگ‌ترین جنبه‌های تبلیغاتی کارزار انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات کنگره در ماه نوامبر خواهد بود، به ویژه آن که این وضعیت می‌تواند تا حدی از انتقادات وارد بر نمایندگان این حزب به دلیل تصویب لایحه کاهش مالیاتی بکاهد.

    انتشار این آمار به احتمال بسیار زیاد باعث افزایش شاخص‌های بورس وال استریت و تقویت دلار در بازارهای جهانی خواهد شد.

    برچسب ها