عصر خودرو

در هفته گذشته رقم خورد؛

انعقاد ۱۱ هزار قرارداد سکه برای تحویل تیر سال ۹۵

عصر بازار- حجم معاملات قراردادهای آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به ۱۵ هزار و ۸۱۵ قرارداد و ارزش آن به بیش از یک هزار میلیارد و ۴۶۵ میلیون ریال رسید.

انعقاد ۱۱ هزار قرارداد سکه برای تحویل تیر سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، طی هفته اخیر در بین سررسیدهای فعال بازار آتی سکه، بیش‌ترین حجم معاملات با 11 هزار و 56 قرارداد و ارزش بیش از یک هزار میلیارد و 26 میلیون ریال به قرارداد تحویل تیر سال آینده اختصاص داشت.  همچنین سررسید اردیبهشت ماه سال 95 با حجم 2 هزار و 931 قرارداد و به ارزش بیش از 270 میلیارد ریال در جایگاه دوم قرار گرفت.

    رتبه سوم معاملات به قرارداد آتی سکه تحویل اسفند با 999 قرارداد به ارزش 92 میلیارد ریال اختصاص یافت. در این بین قرارداد تحویل دی نیز حجم معاملات کمتری را نسبت به سایر سر رسیدها تجربه کرد و با 820 قرارداد به ارزش بیش 75 میلیارد ریال در رده آخر سررسیدهای بازار آتی سکه قرار گرفت.

    از طرفی بررسی روند معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته نشان می دهد که بهای سکه در سررسیدهای مختلف با افزایش روبه رو شد؛ به طوری که سکه سررسید دی ماه با افزایش 0/62 نسبت به معاملات روز چهارشنبه با نرخ 929 هزار تومان معامله شد. سکه تحویل اسفند با قیمت 928 هزار تومان به فروش رسید که رشد 0/53 درصدی را در روز پنجشنبه به ثبت رساند. قرارداد تحویل اردیبهشت نیز با قیمت 929 هزار تومان معامله شد و افزایش0/5 درصدی را در این روز تجربه کرد. در آخر نیز سکه تحویل تیر سال آینده با قیمت 933 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با رشد 0/52 درصدی را نسبت به روز چهارشنبه اخیر رو به رو شد.

    از سویی قیمت سکه نقدی طی روز پنج شنبه گذشته همراه با متغیرهای کلیدی بر قیمت سکه یعنی طلای جهانی و نرخ ارز، با روند صعودی رو به رو شد؛ به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با بازگشت به مرز 930 تومانی به قیمت 931 هزار تومان رسید. نیم‌سکه نیز با قیمت 469 هزار تومان، ربع سکه با قیمت 262 و سکه یک گرمی با نرخ 170 هزار تومان در این روز به فروش رسید.

    گفتنی است، قیمت طلای جهانی در پایان مبادلات هفته ای که گذشت با افزایش یک درصدی روبرو شد و به بیش از 1075 دلار در هر اونس رسید که این رشد مهمترین عامل افزایش بهای سکه در بازار آتی و نقدی بوده است، این در شرایطی است که  توصیه کارشناسان اقتصادی به سرمایه گذاران بین المللی این است که بهترین فرصت خرید طلا، رسیدن قیمت جهانی این فلز زرد به کمتر از 1065 تا 1060 دلار در هر اونس است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها