عصر خودرو

اعضا منتظر گزارش نرخ سود

جزئیات جلسه امروز شورای پول و اعتبار

عصر بازار- شورای پول و اعتبار امروز تشکیل جلسه می‌دهد، این در حالی است که موضوع کاهش نرخ سود بانکی همچنان در بلاتکلیفی بسر می‌برد و تصمیم گیری درباره آن مشروط به ارائه گزارش بانک مرکزی است.

جزئیات جلسه امروز شورای پول و اعتبار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، اعضای شورای پول و اعتبار امروز بعدازظهر در بانک مرکزی تشکیل جلسه می دهند، این در حالی است که تعیین تکلیف نرخ سود بانکی همچنان در بلاتکلیفی است و با وجود اینکه شورا طی چندین جلسه درباره آن بحث و بررسی کرده، اما هنوز به جمع بندی و نتیجه گیری نرسیده است.

    در عین حال ، افکار عمومی در انتظار تعیین تکلیف و مشخص کردن سرنوشت نرخ سود بانکی است و قرار است شورای پول و اعتبار گزارشی را در این زمینه به اعضای شورا ارائه نماید.

    محمدرضا پورابراهیمی عضو شورای پول و اعتبار در این زمینه گفت: تصمیم گیری جدید درباره نرخ سود بانکی در جلسه امشب شورا، مشروط به گزارش بانک مرکزی از عملکرد بانکها است.

    وی با بیان اینکه شورا برای تصمیم گیری در این باره در انتظار ارائه گزارش بانک مرکزی از روند اجرای مصوبه اردیبهشت برای کاهش 2 درصدی نرخ سود است، بیان کرد: متاسفانه بانک‌ها هنوز مصوبه اردیبشهت شورای پول و اعتبار را اجرا نکرده اند.

    این نماینده مجلس با اشاره به اینکه نظارت بر اجرای مصوبات شورای پول و اعتبار در بانک ها بر عهده بانک مرکزی است، گفت : متاسفانه بانک مرکزی از ارائه گزارش اجرای مصوبه کاهش سود در جلسات شورای پول و اعتبار طفره می رود و همین امر مانع از تصمیم گیری شده است.

    پورابراهیمی با اشاره به جلسه امشب شورای پول و اعتبار گفت: منتظر ارائه گزارش بانک مرکزی هستیم اگر این گزارش ارائه شود امشب موانع اجرای مصوبه کاهش دو درصدی سود تسهیلات بانکی بررسی خواهد شد.

    وی تاکید کرد: مصوبات شورای پول و اعتبار باید ضمانت اجرایی داشته باشد تا اثار ملموس ان در اقتصاد کشور نمودار شود و هدف اصلی ما در کاهش سود بانکی کاهش نرخ سود تسهیلات است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها