مدیرعامل فرابورس خبر داد:

آغاز معاملات ثانویه بازار نوآفرین در سال ۱۴۰۳

عصر بازار- مدیرعامل فرابورس با اشاره به آغاز معاملات ثانویه بازار نوآفرین در سال ۱۴۰۳ اعلام کرد: در حوزه تأمین مالی طرح‌های کوچک و متوسط مقیاس، تامین مالی ۲۶۲ طرح در بستر کرادفاندینگ انجام شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ با بیش از ۳۲۵ درصد رشد همراه بود.

يکشنبه ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶:۰۰

آغاز معاملات ثانویه بازار نوآفرین در سال ۱۴۰۳

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، محمدعلی شیرازی مدیرعامل فرابورس به بررسی مهم‌ترین عناوین عملکردی فرابورس در سال 1402 و برنامه‌های سال آینده این بورس پرداخت.

وی با بیان این که افتتاح بازار توافقی و بازار نوآفرین ویژه پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان و متوسط مقیاس در سال 1402 رقم خورد، گفت: در سال 1402 تعداد 5 شرکت در تابلو دانش‌بنیان و 2 شرکت در تابلو رشد بازار نوآفرین پذیرش شدند و آغاز معاملات ثانویه این بازار یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فرابورس در سال پیش رو خواهد بود.

شیرازی با تاکید بر این که «توسعه بازار اختیار معامله» یکی از برنامه‌های اصلی فرابورس برای سال 1403 است، بیان کرد: با توجه به توسعه تامین مالی جمعی و اعطای مجوز به سکوهای جدید، عملیاتی کردن رویه‌های اجرایی نظارت و بازرسی از سکوها نیز در دستور کار فرابورس قرار دارد.

مدیرعامل فرابورس از راه‌اندازی «تأمین مالی جمعی ارزی» به ‌عنوان یک ابزار جدید در فرابورس طی سال آتی خبر داد و گفت: همچنین «توسعه بازار آتی اوراق بدهی» به ‌عنوان ابزاری برای پوشش ریسک اوراق مالی اسلامی و بازطراحی صندوق‌های سرمایه‌گذاری FOF (صندوق در صندوق)، از دیگر برنامه‌های مورد نظر فرابورس در سال پیش رو خواهد بود.

وی با بیان این که فرابورس در سال گذشته دستاوردهای مهمی به ارمغان آورد، به پذیرش 35 شرکت و سه شرکت پروژه اشاره کرد و افزود: همچنین از اولین صندوق بخشی صنعت دارو و نخستین صندوق بخشی صنعت بیمه در فرابورس رونمایی شد.

به گفته شیرازی، در سالی که گذشت 26 عرضه شامل 16 عرضه اولیه و 10 گشایش نماد در بازارهای فرابورس انجام شد که نسبت به سال 1401 رشد 30 درصدی داشته است.

مدیرعامل فرابورس در ادامه از ثبت 29 درج نماد در بازارهای اول و دوم فرابورس در سال 1402 نیز خبر داد و گفت: بدین ترتیب شاهد رشد 80 درصدی درج نماد در این دو بازار نسبت به سال ماقبل هستیم.

به گفته وی، همچنین 7 کارگزاری در سال 1402 جدید به عضویت دومین بورس رسمی کشور درآمدند.

شیرازی در ادامه از صدور مجوز 8 سکوی تأمین مالی جمعی در سال 1402 خبر داد و  اعلام کرد: از دیگر دستاوردهای مهم فرابورس در حوزه تأمین مالی طرح‌های کوچک و متوسط مقیاس، تامین مالی 262 طرح در بستر کرادفاندینگ به ارزش 2905 میلیارد تومان بوده که این رقم نسبت به سال 1401 بیش از 325 درصد رشد را ثبت کرده است.

مدیرعامل فرابورس در همین زمینه، افزود: همچنین تعداد طرح های تامین مالی شده در سال 1402 نسبت به سال ماقبل 142 درصد رشد یافت.

برچسب ها

فرابورسبازار سرمایهتامین مالی
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا