نگاهی به ارزش خرید سه گانه نوروزی سایپا

عصر بازار- شرکت سایپا تنها خودروساز بزرگی است که پس از عرضه گسترده خودروها در سامانه یکپارچه در اسفند سال ۱۴۰۱، اقدام به عرضه محصولات جدید بری کنترل بازار و تامین نیاز مشتریان کرده است.

شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱:۰۰

نگاهی به ارزش خرید سه گانه نوروزی سایپا

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، این شرکت هفته گذشته سه محصول اطلسG، کوییک GX-L با ترمز ESC و ساینا اس با استاندارد 85 گانه را عرضه کرد و در این مطلب قصد داریم نگاهی به این محصولات و ارزش خرید آن ها داشته باشیم.

هر سه خودرو در کلاس B دسته بندی می شوند و بر پایه پلتفرم 200 سایپا شکل گرفته اند.

 

سایپا اطلس G یک هاچ بک چهارمتری با فضای بار 285 لیتری و فاصله بین دو محور 2.4 مشابه هیوندای اکسنت است که در تیپ G، به عنوان فول ترین تیپ از مدل های دستی این خودرو عرضه می شود.  پیشرانه این خودرو تغییرات زیادی در مقایسه با نسخه های قبلی محصولات پلتفرم X200 داشته و اکنون توان آن به 90 اسب بخار رسیده است و گشتاورش نیز به 137 نیوتون متر رسیده که هم قدرت و هم گشتاور در دور موتور پایینترین به دست می آیند و در نتیجه مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نسبت به محصولاتی مانند کوییک و تیبا حدود نیم لیتر کاهش پیدا کرده و به کمتر از 7 لیتر رسیده است. ترمزهای اطلس نیز همچنان در جلو دیسکی و در عقب کاسه ای است. اطلس در تمامی تیپ ها از مجموعه واحد آپشن ها و تکنولوژی های ایمنی بهره می برد که سرآمد آن ها تکنولوژی کنترل الکترونیکی پایداری یا ESC است که بر اساس الزامات استانداردی روی این خودرو نیز نصب شده است. اطلس علاوه بر آن به ABS، EBD، ترمز کمکی BAS، کنترل کشش TCS، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی بدون عقبگرد خودرو یا HSA ، دو کیسه هوا، سیستم کنترل فشار باد تایرها TPMS و ... مجهز شده است. از مهمترین امکانات اطلس می توان به سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، نشانگر تعویض دنده، سنسور عقب، چراغ روشنایی در روز، غربیلک D فرمان، سنسور نور ، Auto Light ، باربند اسپرت، دستگیره آسان بازشو، نشانگر سرویس دوره ای، نمایشگر لمسی 7 اینچی، دوربین عقب، کنترل صدا از روی فرمان، روکش چرم صندلی ها، آینه های تاشو برقی جانبی، آنتن کوسه ای و تریم دو رنگ داخلی اشاره کرد. حال با در نظر گرفتن این نکته که با بودجه 400 میلیون تومان، مالک یک هاچ بک صفرکیلومتر 90 اسب بخاری با گیربکس دستی و امکاناتی نظیر سیستم کنترل کشش و پایداری، نمایشگر 7 اینچی ، دوربین عقب و ... می شوید نشان دهنده آن است که این خودرو مزیت های به مراتب بیشتری از گزینه ها ضعیف تر با کارکرد بسیار بالا در بازار دارد.

 

کوییک GX در واقع نمونه جدیدی از همان کوییک S است که حالا پیشرانه جدید M15-GSI را دارد. این همان پیشرانه ای است که سهند و اطلس هم بکار رفته است. این موتور توان تولید نهایت قدرت 90 اسب بخار و نهایت گشتاور 137 نیوتن متر را دارد و با اضافه شدن هدرز و زمان بندی متغیر سوپاپ های ورودی (VVT-i)، حالا گشتاور را در دور های پایین تر به راننده می دهد و عملکرد بهتری دارد. این نسخه از کوییک یعنی GX-L از امکاناتی نظیر دو کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سنسور نور، سنسور پایش فشار باد تایرها، فرمان هیدرولیک، رینگ فولادی، تهویه الکتریکی دستی، نشانگر تعویض دنده GSI، سنسور پارک عقب و … بهره می برد و سرآمد امکاناتش سیستم کنترل الکترونیکی پایداری یا ESC است. مهمترین مزیت این خودرو بهره گیری از نسل جدید پیشرانه خانواده پلتفرم 200 سایپا است که توا نبهتر و مصرف سوخت کمتر مشابه اطلس ارائه می کند وبا امکانات کمتر طبیعتا قیمتی کمتر اط اطلس را برای خرید آن پرداخت می کنید. کوییک GX-L را می توان گزینه ای اقتصادی در خانواده محصولات سایپا دانست که قوای محرکه به روز و سیستم ایمنی قابل قبولی دارد.

 

ساینا S ارتقا یافته همچنان از پیشرانه M15 استفاده می کند و هنوز پیشرانه M15i برای این سدان اقتصادی سایپا معرفی نشده است. این خودرو 86.5 اسب بخار قدرت را با گشتاور 130 نیوتن متر در اختیار دارد و جعبه دنده 5 سرعته دستی توان را به چرخ های جلوی ساینا S ارتقا یافته می رساند. در ساینا S ارتقا یافته همچنان امکاناتی مانند دو کیسه هوا، فرمان هیدرولیک، سنسور پارک عقب، شیشه ها و آینه های برقی، تهویه الکتریکی دستی، رینگ فولادی، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، تریم داخلی پارچه، رینگ فولادی و… دیده می شود. اما در کنار این امکانات قابلیت سیستم کنترل پایداری الکتریکی (ESC)، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی و سنسور پایش فشار باد تایرها هم به این تیپ ساینا S اضافه شده است. همچنین نشانگر تعویض دنده GSI به صورت استاندارد بر روی این تیپ ساینا فعال است. این خودرو اقتصادی ترین سدان صفر کیلومتر بازار کشور به حساب می آید که مزیت های بسیاری بخصوص از نظر صفر کیلومتر بودن در مقایسه با ده ها گزینه دست دوم با کارکرد بسیار بالا در بازار دارد.

برچسب ها

شرکت سایپا
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا