دبیرکل کانون کارگزاران اعلام کرد:

جایگاه بازار نوآفرین در میان دانش‌بنیان‌ها

عصر بازار- دبیرکل کانون کارگزاران گفت: باتوجه به شرایط رو به رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و تاثیر آن بر اقتصاد، بازار نوآفرین در آینده نزدیک از سودآوری متعادلی برخوردار خواهد بود.

شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶:۰۰

جایگاه بازار نوآفرین در میان دانش‌بنیان‌ها

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، عظیم ثابت در رابطه با مزیت راه‌اندازی بازار نوآفرین، اظهار کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار به همراه ارکان‌های زیر مجموعه خود در راستای گسترش عمق معاملات بازار سهام نیاز است فعالیت‌های توسعه‌ای را افزایش دهد.

وی با بیان این که شرکت فرابورس در راستای توسعه فعالیت‌های معاملاتی خود تصمیم به راه‌اندازی بازار نوآفرین گرفته، گفت: باتوجه به شرایط رو به رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و تاثیر آن بر اقتصاد، این بازار تازه تاسیس از سودآوری به نسبت بالایی در آینده برخوردار خواهد بود.

دبیرکل کانون کارگزاران تصریح کرد: بازار نوآفرین در دو قالب رشد و دانش‌بنیان طراحی شده و قرار است مطابق دستورالعمل عرضه شرکت‌های سهامی عام در بازار رشد و شرکت‌های سهامی خاص، نوآور و فن‌آور در بازاردانش‌بنیان عرضه شوند.

ثابت تصریح کرد: بازار نوآفرین به تدریج موجب توسعه بازار فرابورس، تسریع در روند تامین مالی و پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان، افزایش رقابت و... خواهد شد.

دبیرکل کانون کارگزاران در پایان گفت: گام‌هایی که در حوزه دستورالعمل شرکت‌های دانش‌بنیان برداشته شده، موجب تسریع روند پذیرش این شرکت‌ها می‌شود.

برچسب ها

کانون کارگزاران بورس و اوراق بهاداردانش بنیان
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا