در ۹ ماهه امسال انجام شد

تزریق ۴۵۰ میلیارد تومان اوراق مالی به فرابورس توسط دانش‌بنیان‌ها

عصر بازار- مدیرعامل فرابورس ایران گفت: طی ۹ ماهه امسال ۴۵۰ میلیارد تومان تأمین مالی از بستر اوراق مالی اسلامی توسط سه شرکت دانش‌بنیان انجام شده است.

دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶:۰۰

تزریق ۴۵۰ میلیارد تومان اوراق مالی به فرابورس توسط دانش‌بنیان‌ها

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، محمدعلی شیرازی  در آیین افتتاح بازار نوآفرین اظهار کرد: تعداد 22 شرکت دانش‌بنیان در حال حاضر در بازارهای فرابورس حضور دارند.

وی افزود: برای سه شرکت دانش‌بنیان در سال جاری تامین مالی 890 میلیارد تومانی انجام شده و 10 شرکت دانش‌بنیان نیز متقاضی پذیرش در بازارهای اول و دوم هستند.

به گفته مدیرعامل فرابورس، طی 9 ماهه امسال 450 میلیارد تومان تأمین مالی از بستر اوراق مالی اسلامی توسط سه شرکت دانش‌بنیان انجام شده است.

شیرازی با بیان اینکه در حال حاضر 21 صندوق PE و جسورانه با سرمایه 3360 میلیارد تومان در فرابورس حاضرند، گفت: تا کنون 90 درصد از مبالغ تأدیه‌شده صندوق‌های PE و VC سرمایه‌گذاری شده است.

وی تاکید کرد: در تامین مالی جمعی هم 21 سکو فعال هستند. فعالیت این سکوها از سال 1400 آغاز شده و رشد خوبی هم داشته‌اند به طوری که در 9 ماهه سال جاری به 1787 میلیارد تومان رسیده و پیش بینی می‌شود تا پایان سال، 2 هزار میلیارد تومان را رد کند.

مدیرعامل فرابورس به معرفی بازار جدید فرابورس پرداخت و گفت: بازار نوآفرین امروز یازدهم دی‌ماه ویژه پذیرش شرکت‌ها در دو تابلو رشد و دانش‌بنیان رونمایی می‌شود. مزایای پذیرش این بازار مثل بازارهای اول و دوم است.

وی تصریح کرد: در تابلو دانش‌بنیان شرکت‌های خلاق، فناور، دانش‌بنیان و شرکت‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال پذیرش می‌شوند. تابلو رشد نیز عمدتا ویژه حوزه استارتاپی است که باید چشم‌انداز روشنی از سودآوری داشته باشند. پیش از این سه هیات پذیرش آن برگزار و طی آن سه شرکت پذیرش شده‌اند.

به گفته مدیرعامل فرابورس، الزامات موفقیت این بازار منوط به فرهنگ‌سازی، ایجاد مزایا برای سرمایه‌گذاران، ایجاد مزایا برای ناشران که شرکت‌های دانش‌بنیان هستند و تعریف زیرساختارهای معاملاتی مشوق سرمایه‌گذاران است.

برچسب ها

فرابورسبازار سرمایهدانش بنیان
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا