یورو از رکود فاصله گرفت

عصر بازار- رکود گسترده در فعالیت‌های تولیدی منطقه یورو در ماه گذشته اندکی کاهش یافت، اما این بخش عمیقاً در قلمرو انقباضی است و کارخانه‌ها را بر آن داشت تا کارکنان خود را برای ششمین ماه متوالی کاهش دهند.

شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰:۰۰

یورو از رکود فاصله گرفت

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، شاخص نهایی مدیران خرید منطقه یورو در نوامبر از 43.1 اکتبر به 44.2 افزایش یافت که بالاتر از برآورد اولیه 43.8 بود. عدد زیر 50 نشان دهنده انقباض در فعالیت است.

سیروس د لا روبیا، اقتصاددان ارشد در بانک تجاری هامبورگ گفت: تقریباً همه زیرشاخص‌ها اندکی افزایش یافته‌اند. با این حال، بهبودها فاقد پویایی لازم برای اعلام روند صعودی هستند. شاخص‌های فرعی که تقاضا و صادرات را پوشش می‌دهند، همگی افزایش یافتند اما کاملاً در زیر نقطه سربه‌سر باقی ماندند.

بر اساس گزارش رویترز، تقاضای کلی برای 19 ماه کاهش یافت، اگرچه شاخص سفارشات جدید از 39 به 41.5 رسید که بالاترین میزان در 6 ماه گذشته است. این نظرسنجی نشان داد که مدیران کارخانه با کاهش دوباره تعداد کارمندان، انتظار بازگشت بزرگی ندارند. شاخص اشتغال به پایین‌ترین سطح خود از آگوست 2020 و زمان همه‌گیری کاهش یافت.

برچسب ها

یورواتحادیه اروپارکود اقتصادی
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا