آرامکو وارد تجارت ال‌ان‌جی می‌شود

عصر بازار- شرکت آرامکوی سعودی با امضای قراردادی برای خرید سهم حداقلی در شرکت «مید اوشن انرژی»، وارد کسب و کار گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) جهانی می‌شود.

شنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶:۰۰

آرامکو وارد تجارت ال‌ان‌جی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، آرامکوی سعودی، توافقنامه‌های قطعی برای خرید سهم حداقلی استراتژیک در شرکت «مید اوشن انرژی» به مبلغ 100 میلیارد دلار، امضا کرده که نخستین سرمایه گذاری بین‌المللی این شرکت در ال‌ان‌جی، به شمار می‌رود.

شرکت «مید اوشن انرژی» توسط شرکت EIG که یک سرمایه‌گذار موسسه‌ای در بخش‌های زیرساخت و انرژی جهانی است، تاسیس و مدیریت شده است. آرامکو در سال 2021 با این شرکت قراردادی برای فروش 49 درصد سهم شرکت «خط لوله نفتی آرامکو» امضا کرده بود.

توافق خرید سهم شامل گزینه‌ای است که به آرامکو اجازه می‌دهد سهامداری و حق مرتبط با آن در شرکت «مید اوشن انرژی» را در آینده افزایش دهد. آرامکو اعلام کرد این قرارداد شامل شروط نهایی از جمله تائیدهای رگولاتوری است.

این غول نفتی سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت در جهان است، ماه‌هاست به دنبال ورود به کسب و کار گاز و ال‌ان‌جی بوده و اوایل امسال شایعه شده بود که سرگرم مذاکرات با توسعه دهندگان برای خرید سهم در پروژه ای در آمریکا یا آسیاست.

با توجه به رشد تقاضا برای ال‌ان‌جی در سال‌های آینده و افزایش واردات ال‌ان‌جی به اروپا برای حذف استفاده از گاز روسیه، ورود به تجارت ال‌ان‌جی، یک کسب و کار پرسود دیگر برای آرامکو محسوب می‌شود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، بلیر توماس، مدیرعامل و رئیس شرکت EIG گفت: تمرکز اولیه شرکت «مید اوشن انرژی» به قراردادهای ال‌ان‌جی در استرالیاست اما این شرکت بر این باور است که این فرصت، جهانی است.

برچسب ها

شرکت نفت آرامکو عربستانال ان جی
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا