بزرگترین نیروگاه بادی شناور جهان افتتاح شد

عصر بازار- شرکت انرژی نروژی اکوئینور و شرکایش، بزرگترین نیروگاه بادی شناور جهان را افتتاح کردند.

پنجشنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲:۰۰

بزرگترین نیروگاه بادی شناور جهان افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، نیروگاه بادی «های ویند تامپن»، برق سکوهای نفتی و گازی پیرامون خود را تامین کرده و انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش می‌دهد.

اکوئینور در ساخت این نیروگاه با شرکت‌های نفتی دیگر از جمله  OMV و شرکت "وارا انرژی» (که سهم عمده آن متعلق به شرکت اِنی است)، همکاری کرده است. این نیروگاه تولید نیرو را در نوامبر سال گذشته آغاز کرد و اوایل ماه میلادی جاری، به ظرفیت تولید کامل رسید.

ظرفیت تولید 88 مگاواتی این نیروگاه، حدود 35 درصد از نیاز برقی سالانه پنج سکو در میادین نفتی و گازی «اسنور» و «گال فکس» در دریای شمال واقع در فاصله حدود 140 کیلومتری سواحل غربی نروژ را پوشش می‌دهد. اکوئینور اعلام کرد: این نیروگاه انتشار دی اکسید کربن این میادین را حدود 200 هزار تن در سال کاهش خواهد داد که معادل 0.4 درصد از کل انتشار دی اکسید کربن نروژ در سال 2022 است.

بعضی از فعالان محیط زیست می‌گویند این اقدام مثبت بوده و به کاهش انتشار دی اکسید کربن کشور کمک می‌کند، اما سایرین می‌گویند که نروژ باید عوض این کار، تولید نفت و گاز را متوقف کند.

نیروگاه بادی «های ویند تامپن» شامل 11 توربین بادی ثابت شده در یک پایه شناور به جای کف دریا است. کارشناسان صنعت می‌گویند این فناوری برای استفاده در آب‌های عمیق‌تر مناسب است و اکوئینور امیدوار است آن را توسعه دهد.

بر اساس گزارش رویترز، نروژ که تولید 30 گیگاوات نیروی بادی فراساحلی تا سال 2040 را هدف گرفته است، مناقصه نخستین مزارع بادی تجاری خود شامل سه نیروگاه شناور را برگزار کرده است.

برچسب ها

انرژینیروگاه بادی
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا