ژاپن واردات ال‌ان‌جی روسیه را با وجود تحریم‌ها افزایش می‌دهد

عصر بازار- سرکنسول روسیه در یکی از شهرهای ژاپن اعلام کرد که این کشور به زودی واردات ال‌ان‌جی روسیه را با وجود تحریم‌ها افزایش می‌دهد.

چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵:۰۰

ژاپن واردات ال‌ان‌جی روسیه را با وجود تحریم‌ها افزایش می‌دهد

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، سرگئی مارین، سرکنسول روسیه در شهر ساپورو روز سه شنبه در گفتگو با خبرگزاری ریانووستی اعلام کرد که ژاپن به زودی از تصمیم خود برای حفظ سهام در پروژه های نفت و گاز روسیه با وجود پیوستن به تحریم‌های غرب علیه مسکو به دلیل درگیری در اوکراین سود خواهد برد.

مارین اعلام کرد که توکیو ممکن است سالانه به میزان 2 میلیون تن گاز طبیعی مایع (LNG)  دیگر از روسیه به محض راه اندازی پروژه ال‌ان‌جی 2 قطب شمال در خاور دور روسیه به دست بیاورد.

بر اساس این گزارش، اگرچه شرکت‌های ژاپنی سرمایه‌گذاری جدید خود را در مارس 2022 به عنوان بخشی از تحریم‌ها متوقف کردند، اما از این سرمایه‌گذاری هنوز خارج نشده‌اند.

مارین گفت: کنسرسیومی متشکل از شرکت میتسویی اند کو Mitsui & Co و شرکت ملی نفت و فلزات ژاپن موسوم به جوگمک JOGMEC ده درصد از سهام پروژه ال‌ان‌جی 2 قطب شمال را حفظ کرده است... این پروژه در حال کار است، اما هنوز تولید LNG را آغاز نکرده است.

وی افزود: اولین خط تولید باید تا پایان سال جاری میلادی راه اندازی شود و خط دوم و سوم در سال های 2024 و 2026 راه اندازی شود.

این مقام روسی در ادامه گفت: اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، ژاپن سالانه حدود 2 میلیون تن LNG دیگر به سهمی که اکنون از آن دریافت می کند اضافه می کند.

این دیپلمات خاطرنشان کرد که توکیو همچنین سهام خود را در پروژه نفت و گاز دیگری در خاور دور روسیه، یعنی ساخالین-2 که سال گذشته به یک اپراتور داخلی جدید واگذار شد، حفظ کرده است.

وی افزود که تعدادی از تامین کنندگان انرژی ژاپن نیز قراردادهایی را با اپراتور جدید ساخالین انرژی امضا کرده‌اند. این پروژه حدود 9 درصد از کل واردات LNG و 3 درصد از برق ژاپن را تامین می‌کند.

شرکت توسعه نفت و گاز ساخالین ژاپن (SODECO) همچنین دارای 30 درصد سهام در پروژه نفت و گاز دریایی ساخالین-1 روسیه است.

برچسب ها

ال ان جیژاپن
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا