عصر خودرو

مدیر عامل تأمین سرمایه سپهر:

شرکت‌های رتبه‌ بندی راه تأمین مالی را هموار می‌کنند

عصر بازار- مدیر عامل تأمین سرمایه سپهر چالش های اصلی انتشار اوراق و تأمین مالی را تشریح کرد.

شرکت‌های رتبه‌ بندی راه تأمین مالی را هموار می‌کنند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، سید حسین میری، با تأکید بر اینکه تأمین مالی و انتشار اوراق برای بنگاه‌های اقتصادی از چالش‌های اساسی پیش روی شرکت‌ها محسوب می شود، تشریح کرد: اگرچه پس از تصویب قانون بازار اوراق بهادار تهران، سهم بازار سرمایه از تأمین مالی برای بنگاه‌های اقتصادی افزایش یافت اما همچنان دراین راه چالش‌هایی وجود دارد.
    وی، مزایای تأمین مالی از بازار سرمایه را درمقابل بازار پول، توان پرداخت اصل بدهی در سررسید اوراق و امکان تأمین مالی مبالغ بیشتر در این بازار می‌داند.
    دکتر میری گفت: متاسفانه درمقابل این مزیت مهم و قابل توجه، دو چالش اساسی در تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی وجود دارد که با اهمیت هستند.
    مدیرعامل تأمین سرمایه سپهر اضافه کرد: بالا بودن نرخ موثر تأمین مالی دربازار سرمایه یکی از این موانع محسوب می‌شود، چرا که در طی چند سال اخیر این نرخ با رشد قابل توجهی مواجه شده است.
    وی تاکید کرد: ازسویی دیگر، با توجه به لزوم وجود رکن ضامن در فرایند انتشار اوراق بهادار، این مهم  نیز به یکی از دیگر از موانع پیش روی در روند تأمین مالی تبدیل شده است.
    میری با اشاره به نقش اساسی شرکت‌های رتبه بندی گفت: امید است با شروع فعالیت شرکت‌های رتبه بندی ریسک نکول کاهش یابد و سرمایه‌گذاران با علم به رتبه اعتباری ناشران و ریسک‌های پیش روی، اقدام به سرمایه‌گذاری در اوراق بدهی کنند.

    برچسب ها