عصر خودرو

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس:

بازدهی روزشمار صندوق‌ها مطابق عملکردشان است

عصر بازار- درپی تغییر رویه بانک‌ها درپرداخت سود سپرده‌های بانکی از روزشمار به ماه‌شمار، بسیاری از کارشناسان بورسی پیش بینی می‌کنند که صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیش از پیش مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

بازدهی روزشمار صندوق‌ها مطابق عملکردشان است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، روابط عمومی تأمین سرمایه سپهر با دکتر محمد رضا معتمدی، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار تهران درباره موقعیت صندوق‌ها پس از تغییر رویه بانک‌ها در پرداخت سود به سپرده‌های بانکی کوتاه مدت گفتگویی داشته است .

    وی معتقد است: امروز دومین روز از اجرا شدن پرداخت سود بانکی از روز شمار به ماه شمار است، از این رو برای قضاوت در خصوص نتیجه اعمال تغییر معیار پرداخت سود سپرده‌ها در تصمیمات سرمایه‌گذاران بسیار زود است و برای برآورد نتیجه باید تا پایان بهمن ماه صبر کنیم.

    معتمدی پیش بینی کرد، بخشی از سپرده‌های بانکی توسط سرمایه‌گذاران به سوی بازار سرمایه و خرید ابزارهای این بازار همانند خرید اوراق یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری سرازیر شود.

    وی ادامه داد: درشرایط حاضر بازدهی سرمایه‌گذاران در صندوق‌های سرمایه‌گذاری ناشی از عملکرد مدیران در مدیریت پرتفوی دارایی‌های صندوق است. ازسویی دیگر، بازدهی محقق شده سرمایه‌گذاران در صندوق بر اساس ارزش روز دارایی‌ها و به صورت روز شمار پرداخت می‌شود.
    با توجه به اینکه امروز، پیش بینی تحلیل‌گران حکایت از انتقال بخشی از سرمایه‌ها به سمت صندوق‌های سرمایه‌گذاری پس از بهمن ماه را دارد، معتمدی مهمترین نقطه قوت این صندوق‌ها را شفافیت و انتشار ترکیب دارایی‌ها ونحوه کسب درآمد درسایت کدال دانست.

    برچسب ها