عصر خودرو

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

ورود بانک‎های خارجی مانعی برای بانکداری اسلامی نیست

عصر بازار- عضو کمیسیون اقتصادی گفت: حضور بانک‎های خارجی در کشور مغایر با نظام بانکداری اسلامی نخواهد بود.

ورود بانک‎های خارجی مانعی برای بانکداری اسلامی نیست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، ابراهیم نکو عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به اینکه پس از توافق‎نامه هسته‌ای و اجرایی شدن برجام نیاز به حضور بانک‌های خارجی در کشور احساس می‌شود، اظهارداشت: حضور بانک‌های خارجی در کشور می‌تواند یک فرصت خوب تلقی شود و زمینه‌ای باشد برای اینکه بانک‎های داخلی تجدید نظری در رفتارها و مسئولیت‌هایشان داشته باشند. سوای آنکه حضور آنان در کشور موجب دفاع از تولید داخلی نیز خواهد شد.

    نماینده مردم رباط کریم با تصریح اینکه حضور بانک‌های خارجی در کشور معنای زیر سوال بردن نظام بانکی ما را نخواهد داشت، اظهارداشت: برخی عنوان می‌کنند که بانک‎های وارداتی موجب تقویت تورم در کشور می‌شوند که این درست نیست.

    نکو تاکید کرد: این حضور می‌تواند یک اقدام مثبتی باشد و اینکه تورم با این حضور افزایش پیدا می‌کند به نظر من یک تحلیل صحیح نمی‌باشد.

    بر اساس این گزارش، عضو کمیسیون اقتصادی بیان کرد: متأسفانه عملیات بانکی در کشور ما بیشتر به نظام‎های غیراسلامی شباهت دارد، اما اگر بخواهیم نگران مسأله بانکداری اسلامی باشیم باید گفت که کشورهای اروپایی قطعا با حضورشان نمی‌توانند از قوانین که به ما مربوط است سرپیچی کنند و  این در حالی است که آنها امتیازاتی دارند و ما می‌توانیم از این امتیازات به نفع بانکداری خودمان استفاده کنیم به هر حال باید دقت کرد آنجایی که مسائل احکام اسلامی مطرح است در آنجا نظام بانکی دقت کافی را داشته باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها