عصر خودرو

دستمزد کارگران آمریکایی افزایش یافت

عصر بازار- با توجه به افزایش تورم ۲.۹ درصدی در آمریکا، میانگین دستمزد کارگر در ایالات متحده به تقریبا ۲۷ دلار در هر ساعت افزایش پیدا کرد.

دستمزد کارگران آمریکایی افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، گزارش اشتغالزایی دولت ایالات متحده برای ماه جولای حاکی از آن دارد که میانگین دستمزد هر کارگر آمریکایی در ساعت تقریبا به 27 دلار جهش پیدا کرده است و در مقایسه با 2 سال اخیر 2.7 درصد افزایش نشان می دهد.

    در حال حاضر، نرخ دستمزدها در آمریکا سریع تر از 2 درصد در حال رشد است و در دوره شکوفایی اقتصادی این رقم تا 4 درصد هم می رسد؛ از طرفی هم هزینه های زندگی در آمریکا در یکسال اخیر 2.9 درصد افزایش پیدا کرده؛ در حالی که این رقم در اوایل سال 1.6 درصد ثبت شده است.

    آمارها نشان می دهد که نرخ تورم آمریکا رو به افزایش است و یکی از دلایل آن به افزایش قیمت بنزین بر می گردد و قیمت این حامل انرژی در یکسال گذشته 24 درصد جهش پیدا کرده و تقریبا یک سوم سطح فعلی تورم آمریکا را به خود اختصاص می دهد.

    افزایش قیمت اجاره بها و مسکن به عنوان یک معضل دیگر برای آمریکایی ها تلقی می شود و در حدود 38 درصد از نرخ فعلی تورم به این موضوع بر می گردد. بر پایه این گزارش، شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا در طول یکسال اخیر به 2.9 درصد افزایش یافته و به طور کل مصرف کنندگان آمریکایی به راحتی قادر به خرید هر چیزی که مورد نیاز آنها است، نیستند.

    برچسب ها