عصر خودرو

اجرای دو تغییر جدید در سفارش سهام و اوراق بهادار

عصر بازار: معاونت بازار بورس اعلام کرد: به منظور ارتقاء شفافیت حداکثری در معاملات دو تغییر جدید در سفارش سهام و اوراق بهادار اجرایی شده است.

اجرای دو تغییر جدید در سفارش سهام و اوراق بهادار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس تهران، علی صحرایی معاون بازار با اعلام مطلب فوق درباره تغییرات جدید و مهمی که برای ارایه سفارش های خرید و فروش اعمال شده توضیح داد:  تغییر اول مربوط به ارسال دسته سفارش و  سبد سفارش ها است به این ترتیب که در گذشته در شیوه ارسال دسته سفارش کارگزار تعدادی درخواست خرید و فروش را آماده نموده و پس از زدن دکمه ارسال سفارش همه درخواست ها به صورت یکجا وارد بازار می شد. در شیوه ارسال سبد سفارش کارگزاران همه درخواست های ارایه شده را در قالب یک یا چند سبد ایجاد و پس از تعیین زمان اجرای برای سبد آن را ذخیره و سپس سامانه نامک تمامی این سبدها را به تفکیک زمان اجرا وارد بازار می نمود. اما از این پس تا اطلاع ثانوی امکان ارسال دسته سفارش و سبد سفارش در سامانه معاملات وجود ندارد.

    صحرایی با بیان اینکه ارسال سبد سفارش همچون گذشته تنها راس ساعت 8:30 دقیقه امکانپذیر می باشد افزود: دومین تغییر به منظور ارتقای شفافیت با اعمال تغییراتی در متغیر های موجود در نحوه اجرای سفارش های دوبخشی  (Iceberg order)  اجرایی شد.  در این شیوه اجرای سفارش معامله گران پس از تعیین حداکثر حجم سفارش بخشی از آن را جهت مشاهده بازار آشکار و مابقی حجم را بصورت مخفی در سامانه قرار می دهند و با معامله شدن بخش آشکار به میزان حجم قسمت آشکار، سفارش پنهان فعال شده و در نوبت عرضه یا تقاضا قرار می گیرد.

    معاون بازار بورس اظهار داشت : مقرر شده حداقل حجم قسمت آشکار در سفارش های دو بخشی حداقل 30 درصد از کل سفارش باشد به شرطی که کمتر از 1000 ورقه بهادار نباشد که بر اساس درخواست هیات مدیره بورس تهران و فرابورس، از روز گذشته سفارش های دوبخشی در سامانه معاملات و در کلیه اوراق بهادار تغییر کرد.

    برچسب ها