عصر خودرو

بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را ثابت نگه داشت

عصر بازار- پس از دو روز نشست مسئولان بانک مرکزی آمریکا بالاخره تصمیم گرفتند نرخ بهره در محدوده ۱.۷۵ تا ۲ درصد ثابت بماند، معمولا افزایش نرخ بهره پس از آمارهای مثبت رشد اقتصادی و اشتغال انجام می‌شود.

بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را ثابت نگه داشت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد که نرخ بهره را در این کشور هم‌چنان ثابت نگه می‌دارد.

    مسئولان فدرال رزرو پس از دو روز نشست  تصمیم‌گرفتند که نرخ بهره در آمریکا همچنان در محدوده 1.75 تا 2 درصد باقی بماند. البته پیش از این هم بازار و فعالان اقتصادی صددرصد اطمینان داشتند که نرخ بهره این‌بار تغییر نخواهد کرد، حتی نظرخواهی بلومبرگ هم نشان داد که افزایشی در نرخ بهره صورت نخواهد گرفت.

    از 81 اقتصاددان و فعال اقتصادی که مورد سؤال واقع شده بودند، تنها یک نفر اعلام کردند که پس از پایان نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره تنها 25 صدم درصد افزایش پیدا می‌کند. 80 نفر اعلام کرده بودند که نرخ بهره در رقم فعلی باقی خواهد ماند.

    افزایش نرخ بهره معمولا پس از آمارهای مثبت اقتصادی انجام می‌شود، زمانی که بانک مرکزی به این نتیجه برسد که آمارهای رشد اقتصادی و اشتغال مثبت است و نرخ تورم تا حدودی افزایش پیدا کرده، اقدام به افزایش نرخ بهره می‌کند.

    براساس این گزارش، فدرال رزرو آمریکا پیش از این در 21 مارس نرخ بهره را به 1.5 تا 1.75 درصد تغییر داد و در 13 ژوئن آن را به 1.75 تا 2 درصد افزایش داد.

    در دوره ریاست جانت یلن (رئیس سابق بانک فدرال رزرو آمریکا) بحث افزایش نرخ بهره در آمریکا پس از هشت سال مطرح شد و تصمیم‌گیری شد که چهار بار در سال نرخ بهره را افزایش دهند. افزایش‌های نرخ بهره در آمریکا معمولا در محدوده 25 صدم درصد است.

    8 سال نرخ بهره در آمریکا در محدوده صفر باقی مانده بود.

    برچسب ها