عصر خودرو

رشد دسته جمعی قیمت ها در سررسیدهای آتی؛

دلار بازیگر نقش اول بازار سکه

عصر بازار- با وجود اینکه نوسان های اونس در کنار تضعیف تقاضا روند کاهشی را در هفته گذشته برای سکه آتی و نقدی به ثبت رساند، اما نرخ ارز همچنان حامی خوبی برای بهای سکه محسوب می شود.

دلار بازیگر نقش اول بازار سکه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، نوسان های کوچک و مثبت نرخ ارز بهای سکه را دیروز با روند صعودی رو به رو کرد؛ به طوری که سکه سررسید دی ماه با افزایش 0/19 نسبت به معاملات روز شنبه با نرخ 917 هزار تومان معامله شد. سکه تحویل اسفند با قیمت 917 هزار تومان به فروش رسید که رشد 0/11 درصدی را به ثبت رساند. قرارداد تحویل اردیبهشت نیز با قیمت 921 هزار تومان معامله شد و افزایش 0/18 درصدی را تجربه کرد. در آخر نیز سکه تحویل تیرماه سال آینده با قیمت 924 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با رشد0/14 درصدی را نسبت به اولین روز از هفته معاملاتی رو به رو شد.

    از سویی حجم معاملات آتی طی روز یکشنبه به دو هزار و 287 قرار داد رسید.

    همچنین قیمت سکه نقدی در این روز با رشد یک هزار تومانی مواجه شد، به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به قیمت 918 هزار تومان رسید. نیم‌سکه نیز با قیمت 463 هزار تومان، ربع سکه با قیمت 257 و سکه یک گرمی با نرخ 169 هزار تومان در این روز به فروش رسید.

    به عقیده برخی از کارشناسان، بازار طلا و سکه در کوتاه مدت و در صورت ثبات نرخ ارز، با نوسان محدود و رو به پایینی رو به رو خواهد شد.

    از طرفی در حال حاضر بازار سکه نقدی با رکود و نبود تقاضا دست و پنجه نرم می کند، حتی در آستانه ی شب یلدا نیز تحرکی نداشت و مانند هر سال با افزایش تقاضا روبرو نشد؛ کارشناسان دلیل این موضوع را پیش بینی کاهش بهای سکه در روزهای آینده تحت تأثیر اونس و دلار عنوان می کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها