عصر خودرو

مدیر عامل بورس کالا خبر داد

تهیه دستورالعمل معاملات اوراق ترکیبی خودرو در سازمان بورس

عصر بازار- مدیر عامل بورس کالا با اعلام دومین مرحله انتشار اوراق سلف گل گهر در آینده نزدیک، گفت: نگارش دستورالعمل معاملات ترکیبی خرید خودرو در سازمان بورس آغاز شده است.

تهیه دستورالعمل معاملات اوراق ترکیبی خودرو در سازمان بورس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، حامد سلطانی نژاد با بیان دومین مرحله انتشار اوراق سلف موازی خرید خودرو و اعلام آغاز نگارش دستورالعمل معاملات اوراق سلف و مشارکت خودرو در سازمان بورس، عنوان کرد: معاملات اوراق خرید خودرو در بورس کالا ترکیبی از اوراق مشارکت و سلف موازی استاندارد خواهد بود.

    مدیر عامل بورس کالا در تشریح ساز و کار این اوراق گفت: با فرض راه اندازی خط تولید خودرو جدید خودرو ساز نسبت به تامن مالی از طریق دریافت تسهیلات و یا انتشار اوراق مشارکت خواهد بود که هر دو روش به نوعی مشارکت در ریسک خودرو ساز خواهد بود.

    در این فرایند برخی سرمایه‌گذاران که علاقه مند به مشارکت در روند تولید با خودرو ساز هستند، می‌توانند با تحصیل اوراق سلف خودرو با خودرو ساز مشارکت کند.

    وی افزود: در این فرآیند مالک اوراق سلف خودرو می‌تواند اوراق خود را بر اساس معاملات اختیار معامله در بازار قبل از سررسید به فروش برساند و یا تا زمان سررسید اوراق منتظر تحویل خودرو خود بماند.

    مدیرعامل بورس کالا با بیان اینکه عرضه کننده خودرو در فرایند اوراق سلف خودرو صرفاً خودرو ساز نخواهد بود، افزود: با انتشار و عرضه اوراق سلف خودرو علاوه بر اینکه بازار ثانویه اوراق برای خودرو شکل می‌گیرد، مشکلاتی که در پیش فروش خودرو از جمله تسویه مطالبات و پرداخت سود مشارکت وجود نخواهد داشت.

    علاوه بر این خودرو ساز نیز با دستیابی به برنامه ای مدون از موجودی انبار و بازار مصرف می‌تواند براحتی محصولات تولیدی خود را به فروش برساند.

    وی افزود: خودرو ساز می تواند با شکل گیری بازار اوراق سلف خودرو و بازار ثانویه این اوراق ضمن افزایش عرضه محصول در بازار سایر نهادهای سیاست گذار از جمله شورای رقابت نیز می تواند از طریق بازار ثانویه این اوراق در بازار خودرو ورود کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو