عصر خودرو

استراتژیست برجسته بازارهای بین المللی:

بهای اونس در مسیر رسیدن به قیمت ۵۰۰۰ دلار !

عصر بازار- در حالی که قیمت جهانی طلا برای سومین سال متوالی با کاهش روبرو شده، اما استراتژیست برجسته بازارهای بین المللی همچنان روی حرف خود ایستاده و معتقد است که قیمت طلا در مسیر دستیابی به هدف ۵۰۰۰ دلار در هر اونس قرار دارد.

بهای اونس در مسیر رسیدن به قیمت ۵۰۰۰ دلار !
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، قیمت طلا از ابتدای سال 2015 میلادی تاکنون بیش از 10 درصد کاهش داشته است.

    بر اساس این گزارش تصمیم اخیر فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره در نخستین بار از سال 2006 میلادی نیز فشار بیشتری را بر قیمت طلا وارد کرده که این مساله موجب تقویت ارزش دلار شده است.

    افت متوالی قیمت طلا در سه سال گذشته موضوعی است که از سال 1998 میلادی بی سابقه بوده است.

    پیتر شیف در این باره تاکید کرد: قیمت طلا همچنان در مسیر دستیابی به رکورد 5000 دلاری قرار دارد و من فکر نمی کنم که بهای این فلز گران بها بیشتر از این کاهش یابد، چرا که نگرانی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا پیش از این به اندازه کافی قیمت طلا را کاهش داده است.

    این در شرایطی است که رویترز در تازه ترین نظر سنجی خود اعلام کرده که بیش از دو سوم کارشناسان اقتصادی بر این باورند فدرال رزرو آمریکا تا مارس 2016 میلادی نرخ بهره را افزایش خواهد داد. البته جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا تاکید کرده بود که روند صعودی نرخ بهره تدریجی خواهد بود و هیچ عجله ای برای افزایش سریع نرخ بهره وجود ندارد.

    با توجه به پایین بودن قیمت جهانی نفت و تاثیر منفی آن بر نرخ تورم، این مساله فشارهای زیادی را بر تولیدکنندگان آمریکایی و سایر کشورهای بزرگ جهان وارد کرده و به نظر می رسد فدرال رزرو برای افزایش متوالی نرخ بهره محتاطانه عمل کند.

    با این وجود پیتر شیف با تاکید بر گفته های خودش معتقد است طلا هنوز یک ذخیره مطمئن برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه است، در حال حاضر نیزشرایط اقتصادی آمریکا به طور واقعی بهبود پیدا نکرده و این اقدام فدرال رزرو تنها با این هدف بوده که نشان دهد وضعیت اقتصادی آمریکا ظاهرا بهتر از گذشته شده است. نشانه بارز این مساله آمارهای ناامید کننده صنعتی در آمریکا طی ماه نوامبر است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها