عصر خودرو

بررسی اولویت های توسعه همکاری های مشترک بین ایران و غنا

عصر بازار- حسین امیری خامکانی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و غنا و هیأت همراه با جان پیتر آموو وزیر امور اراضی ومنابع طبیعی غنا دیدار و گفتگو کردند .

بررسی اولویت های توسعه همکاری های مشترک بین ایران و غنا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت ، حسین امیری خامکانی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و غنا و هیأت  همراه با جان پیتر آموو وزیر امور اراضی ومنابع طبیعی غنا دیدار و گفتگو کردند .

    امیری خامکانی در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط دیرینه دو کشور  گفت:  همواره روابطی مثبت و پایدار  در عرصه های مختلف  بویژه در حوزه‌های صنایع، انرژی و کشاورزی  میان دو کشور وجود دارد که باید تقویت گردد.
    وی افزود: دیدار های مقامات عالی رتبه سیاسی و پارلمانی ایران و غنا به روند توسعه ارتباطات شتاب بیشتری خواهد بخشید.

    رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و غنا در بخش دیگری از سخنانش بر انتقال تجارب و توسعه همکاری های کشاورزی میان ایران و غنا تأکید  و تصریح کرد: آموزش کشاورزان غنایی، تنوع تولید محصولات کشاورزی  و معدنی در غنا و اجرایی شدن توافقات در زمینه کشت فراسرزمینی به افزایش سطح مناسبات فیمابین منجر خواهد شد .

    وی در پایان بر ترغیب بخش های خصوصی، تسهیل روند سرمایه گذاری های مشترک و آشنا کردن تجار با فرصتهای موجود در بخش کشاورزی و معدنی در غنا را از اولویتهای توسعه همکاریهای مشترک دانست .

    در ادامه این دیدار پیتر جان آموو وزیر امور اراضی ومنابع طبیعی با تأکید بر سیاست دولت غنا بر توسعه و گسترش همکاریهای دوجانبه و  چندجانبه با جمهوری اسلامی ایران  گفت:  دولت غنا بر رفع  موانع در مسیر  توسعه مراودات سیاسی اقتصادی و فرهنگی میان غنا و جمهوری اسلامی ایران تأکید ویژه ای دارد.
    آموو با اشاره به وجود نظر مثبت افکار عمومی غنا  نسبت به جمهوری اسلامی ایران در سالهای طولانی روابط فیمابین افزود:  حضور موثر و آموزش و مشاوره به کشاورزان غنایی توسط دفتر جهاد کشاورزی ایران در غنا و خدمات دارویی و بهداشتی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران  بستر های مناسبی برای گسترش مراودات دوستانه میان دو کشور فراهم نموده است .

    وزیر امور اراضی ومنابع طبیعی غنا بر انتقال تجارب ایران در عرصه انرژی و  سرمایه گذاریهای مشترک کشاورزی ، طلا، بوکسیت ، الماس و دیگر منابع معدنی غنا تأکید کرد .

    لازم بذکر است آقایان نیکزادی پناه و اکبری نمایندگان مردم بم و شیراز  و از اعضا کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی  در سخنانی موضوعات کشت فراسرزمینی ، همکاریهای مشترک کشاورزی و تبادل تجربیات در این بخش را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

    برچسب ها