عصر خودرو

در نشست خبری شرکت کیمیای زنجان گستران مطرح شد؛

۱۰ درصد از سهام "کیمیا" پس فردا کشف قیمت می‌شود

عصر بازار: روز سه‌شنبه یکم دی‌ماه ۱۰ درصد از سهام شرکت کیمیای زنجان گستران در فرابورس عرضه اولیه شده و کشف قیمت می‌شود.

۱۰ درصد از سهام "کیمیا" پس فردا کشف قیمت می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷:۰۰

    به گزارش خبرنگار پایگاه خبری عصر بازار، ابراهیم جمیلی سهام‌دار عمده شرکت کیمیای زنجان گستران در نشست خبری این شرکت با اشاره به اینکه در روز سه شنبه یکم دی‌ماه 10 درصد سهام این شرکت در فرابورس عرضه اولیه می‌شود، افزود: کیمیا ی زنجان گستران بزرگترین تولید کننده کنستانتره روی و سرب کشور است. این در حالی است که پس از شرکت زرین معدن آسیا، قصد داریم شرکت کیمیای زنجان گستران را داوطلبانه وارد فرابورس ‌کنیم.
    وی با بیان اینکه شرکت کیمیای زنجان گستران در عرضه اولیه فقط 10 درصد عرضه می شود ادامه داد: قیمت سهام عرضه اولیه این شرکت 30 درصد کمتر از قیمت واقعی سها م آن است. همچنین این شرکت بزرگترین مجتمع سرب و روی کشور در منطقه غرب کشور خواهد بود. این در حالی است که در برنامه های آتی، قصد حضور در منطقه شرق کشور را نیز داریم.
    سهام‌دار عمده شرکت کیمیای زنجان گستران با اشاره به توانایی مناسب تولیدی این کارخانه، بیان کرد: شرکت کیمیای زنجان گستران تنها شرکتی است که توانایی تولید همزمان 4 محصول سرب اکسیده، سرب سولفوره، روی اکسیده و روی سولفوره را دارد.  همچنین با نوسان نرخ دلار به دلیل هماهنگی قیمت‌های محصولات تولیدی شرکت با قیمت‌های جهانی، نه تنها زیانی به این شرکت نخواهد رسید بلکه به سود شرکت نیز خواهد بود.
    در ادامه این نشست غلامحسین جمیلی مدیرعامل شرکت کیمیای زنجان گستران نیز با اشاره به موقعیت مکانی مناسب احداث این شرکت یادآور شد: نکته قابل توجه و بسیار مهم در مورد احداث این شرکت نزدیک بودن کارخانه به محل تهیه خاک مورد نیاز(معدن انگوران) است. همچنین همجواری کارخانه به شهرک صنعتی زنجان که مصرف کننده اصلی محصولات است نیز باعث صرفه جویی و بهینه سازی می‌شود.
    مدیرعامل شرکت کیمیای زنجان گستران در خصوص آمار 9 ماهه فروش این شرکت نیز گفت: در 6 ماهه ابتدای امسال 216 میلیارد ریال فروش داشته‌ایم و تا پایان 9 ماه سال، این میزان به 383 میلیارد ریال افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین با توجه به برنامه سالانه این شرکت که در مجموع 383 میلیارد ریال فروش را برای کل سال پیش بینی کرده است، در پایان سال حدود 11 درصد رشد مثبت خواهیم داشت.
    غلامحسین جمیلی در ادامه بیان کرد: در6 ماهه اول امسال 41 میلیارد و  847 میلیون ریال سود پیش بینی کرده‌ایم که این میزان برای شش ماهه دوم سال30 میلیارد ریال خواهد بود. همچنین با توجه به حاشیه سود سال گذشته، حاشیه سود امسال 20 درصد خواهد بود.
    به گفته او، شرکت کیمیای زنجان گستران در 6 ماهه اول امسال 890 تن روی سولفوره صادر کرده که این میزان در حدود 16 میلیارد ریال قیمت داشته است. همچنین این آمار برای 6 ماهه دوم امسال 3000 تن پیش بینی شده است که در مجموع تا پایان سال 94 صادرات این شرکت را به 3900 تن خواهد رساند.
    سرمایه اسمی " شرکت کیمیای زنجان گستران " بیش از 11.5 میلیارد تومان است و این شرکت برای سال مالی اسفند گذشته برای هر سهم 656 ریال سود محقق کرده و برای سال جاری هم 627 ریال سود پیش بینی کرده است. همچنین در نیمه اول سال این شرکت قادر به پوشش 363 ریالی هر سهم شده است.

    برچسب ها