عصر خودرو

بررسی معاملات تالار پتروشیمی بورس کالا؛

سایه سنگین نفت بر بازار محصولات شیمیایی

عصر بازار- با توجه به افت بهای نفت و تردیدها در خصوص ادامه دار شدن روند نزولی قیمت ها، معاملات محصولات شیمیایی به آرامی دنبال می شود.

سایه سنگین نفت بر بازار محصولات شیمیایی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، به این ترتیب امروز 100 تن از عرضه 150 تنی آمونیاک شیراز با قیمت پایه 278 تومان فروخته شد؛ آمونیاک گاز و مایع شیراز هم مشتری نداشتند.

    در همین حال 40 تن از عرضه 300 تنی اسید نیتریک شیراز با قیمت پایه 652 تومان خریداری شد البته منواتانول آمین شازند مشتری نداشت. عرضه 220 تنی تری اتانول آمین شازند نیز 44 تن تقاضا داشت و با قیمت پایه 3 هزار و 700 تومان مورد معامله قرار گرفت.

    دی اتیل هگزانول آف گرید درجه 3، دی اتانول آمین آف گرید درجه 2 و تری اتیلن گلایکول آف گرید درجه 2 پتروشیمی شازند نیز در این روز نیز با استقبال معامله گران روبه رو نشد.

    عرضه وکیوم باتوم پالایش نفت شیراز نیز در این روز وارد سیستم مچینگ شد. گوگرد کلوخه خانگیران هم با نرخ پایه 286 تومان به میزان 500 خریداری شد.

    استقبال از سود کاستیک

    براساس این گزارش، نگاهی به معاملات دیروز محصولات شیمیایی در بورس کالا نشان می دهد که سودکاستیک بندرامام مورد توجه خریداران قرار گرفت به طوری که عرضه هزارتنی این کالا 2 هزارتن تقاضا داشت. قیمت پایه این کالا 407 تومان بود و میانگین قیمت ثبت شده برای آن 428 تومان ثبت شد.

    سودکاستیک اروند نیز در این روز بیش از دوبرابر حجم عرضه، تقاضا داشت، به طوری که عرضه 4هزارتنی آن 8 هزار و 200 تن تقاضا داشت، میانگین قیمت ثبت شده برای خرید این کالا 437 تومان رقم خورد.

    همچنین دیروز عرضه 40 تن از عرضه آروماتیک سنگین بوعلی سینا با قیمت پایه یک هزار و 705 تومان خریداری شد.

    آمونیاک گاز خراسان بدون مشتری ماند، اما آمونیاک مایع این پتروشیمی با قیمت پایه به میزان 240 تومان مورد معامله قرار گرفت. در این بین آمونیاک مایع پتروشیمی کرمانشاه هم مورد معامله قرار نگرفت.

    منومر وینیل استات پتروشیمی شازند و اسیداستیک فن آوران هم وارد سیستم مچینگ شدند، تولوئن دی ایزو سیانات (TDI) پتروشیمی کارون هم با قیمت پایه به میزان 1000 تن خریدرای شد. پلی بوتادین رابر 1220 شازند هم با قیمت پایه خریداری شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها