عصر خودرو

برای تعدیل قیمت فرآورده‌های نفتی باید تدبیر شود

مزایای عرضه گازوئیل در بورس انرژی

عصر بازار- مدیرعامل بورس انرژی با توجه به نوسانات شدید قیمت‌ جهانی نفت و فرآورده‌های آن، گفت: تدابیر ویژه‌ای برای تعدیل قیمت‌ها و رقابتی شدن بازار و همچنین حمایت از صادرکنندگان داخلی باید اتخاذ شود.

مزایای عرضه گازوئیل در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، سید علی حسینی با اشاره به افزایش 200 درصدی ارزش معاملات برق در بورس انرژی ایران گفت: حجم و ارزش معاملات برق در بورس انرژی ایران طی سه ماهه گذشته نسبت به دوره مشابه قبل از آن به ترتیب بالغ بر 250 و 200 درصد افزایش یافته است.

    مدیر عامل بورس انرژی افزود: طی سه ماه تابستان سال جاری نزدیک به 150 هزار قرارداد سلف موازی استاندارد برق با ارزش تقریبی یک هزار و 394 میلیارد ریال در بازار برق بورس انرژی ایران مورد معامله قرار گرفت که حجم و ارزش معاملات این قراردادها در پاییز سال جاری با رشد 250 و 200 درصدی به ترتیب به 523 هزار قرارداد و ارزش 4 هزار و 188 میلیارد ریال بالغ شد.

    وی با اشاره به پذیرش کالای برق در تابلوی برق بازار فیزیکی بورس انرژی ایران گفت: طی سه ماه گذشته کالای برق 6 نیروگاه متعلق به سازمان آب و برق خوزستان شامل نیروگاه‌های سد دز، سد کرخه، سد کارون 3، سد مارون، سد مسجد سلیمان و سد شهید عباسپور در تابلوی برق بازار فیزیکی بورس انرژی ایران مورد پذیرش قرار گرفته و به این ترتیب با اضافه شدن نیروگاه‌های دولتی و برق‌آبی تعداد عرضه‌کنندگان این بازار نیز در این دوره افزایش یافته است.

    حسینی با بیان اینکه از تاریخ 12مهرماه امسال عرضه‌های نفت‌گاز شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران آغاز شده است، افزود: با انجام این عرضه‌ها از طریق بورس انرژی ، فرصت به دست آوردن سهم بازار از کشورهای همسایه ایران از جمله افغانستان، پاکستان، عراق و ترکیه فراهم شده است.

    وی گفت: این درحالی است که شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با آگاهی از وضعیت عرضه توسط رقبای این محصول، از جمله روسیه و ترکمنستان که نفت‌گاز را به کشورهای همسایه ایران عرضه می‌نمایند، می‌تواند با فراهم کردن مزیت‌های رقابتی جایگاه نفت‌ و گاز ایران و سایر فرآورده‌های نفتی را دربازار کشورهای منطقه محکم سازد.

    مدیرعامل بورس انرژی از مزیت عرضه گازوییل در بورس انرژی سخن گفت و تصریح کرد: انبار های نفت در شهرهای زاهدان، ساری، تبریز، چابهار، اصفهان و مشهد از جمله محل‌های تحویل گازوئیل بوده و شرکت ملی پخش می‌تواند با متنوع‌سازی مقاصد مختلف با محل‌های تحویل دیگر از جمله افزودن محل تحویل زاهدان به مقصد افغانستان و افزایش کیفیت این محصول و کاهش میزان گوگرد به نحوی که توانایی رقابت با نفت‌گاز کشورهای رقیب را داشته باشد، به توسعه بازار این محصول کمک نماید.

    حسینی در پایان گفت: در این زمینه به نظر می رسد با توجه به نوسانات شدید قیمت‌های نفت و فرآورده‌های نفتی در هفته‌های اخیر باید تدابیر ویژه‌ای برای تعدیل قیمت‌ها و رقابتی شدن بازار و همچنین حمایت از صادرکنندگان داخلی اتخاذ شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو