عصر خودرو

ادامه روند رشد بورس

رشد ۲۳۸ واحدی شاخص کل بورس

عصر بازار: با اعلام خبرهای غیررسمی از حصول توافق هسته‌ای،‌ رشد معاملات بورس با سرعت بیشتری همراه شد و در پایان شاخص با افزایش ۲۳۸ واحد به کار خود پایان داد.

رشد ۲۳۸ واحدی شاخص کل بورس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز،‌ با قوت گرفتن خبر توافق هسته ایران و 5+1 و اعلام آن از سوی خبرگزاری های بین المللی، بورس اوراق بهادار تهران که از صبح امروز،‌ برخلاف روزگذشته رشد آهسته‌ای را شروع کرده‌بود و حتی در برخی از ساعات بازار با منفی شدن شاخص مواجه بود،‌ دوباره در مسیر رشد شاخص قرار گرفت.

    در پایان معاملات امروز، «تاپیکو» و «شپنا» که از گروه فرآورده‌های نفتی هستند،‌ بیشترین صف خرید را داشتند، این در حالی است که نماد «فارس» و «وبملت» که از گروه های فرآورده‌های نفتی و بانکی هستند و به گفته کارشناسان بازاربیشترین رونق پس از توافق را دارند، ‌با صف فروش طولانی مواجه شده‌اند.

    در نهایت شاخص کل بورس اوراق بهادار در نیمه های کانال 69 هزار واحدی قرار گرفت و با افزایش 238 واحدی به کار خود پایان داد.

    گفتنی است ارزش بازار در حدود 300 هزار میلیارد تومان است،‌ نسبت به روزهای گذشته روند افزایشی داشته و این موضوع نشان دهنده افزایش ارزش سهام در روزهای گذشته است.

    در پایان ساعت معاملاتی امروز شاخص گروه دستگاه‌های برقی با بیشترین رشد شاخص گروهی مواجه شد و پس از آن به ترتیب گروه های فرآورده‌های نفتی قرار داشتند، اما بر خلاف روزهای گذشته، گروه مالی که سهام بانکی و بیمه ای را در بر میگیرد، ‌نه تنها رشد نداشت،‌ بلکه با کاهش حدود هزار واحدی شاخص نیز روبرو شد.

    برچسب ها