عصر خودرو

بر اساس تحلیل بانک اسکاتیا موکاتا کانادا؛

رشد تقاضا، برگ برنده طلا در سال ۲۰۱۶

عصر بازار- علی رغم اینکه بسیاری از موسسات مالی و بانک های بزرگ و معتبر بین المللی پیش بینی کرده اند که قیمت طلا طی ماه های آینده همچنان روندی نزولی خواهد داشت، اما به عقیده تحلیلگران بانک «اسکاتیا موکاتای کانادا»، سال ۲۰۱۶ می تواند سرآغاز فصل جدیدی در بازار طلا باشد.

رشد تقاضا، برگ برنده طلا در سال ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، بانک اسکاتیا موکاتا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: گرچه قیمت طلا احتمالا با افت بیشتری روبرو خواهد شد ولی قیمت این فلز زرد بار دیگر به نزدیک سطح 1100 دلاری باز می گردد. با تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره و بازگشت به سیاست های پولی عادی، به نظر می رسد بازار جهانی طلا نیز طی ماه های آینده دستخوش تحولات جدیدی خواهد شد.

    بر اساس این گزارش، فدرال رزرو آمریکا برای نخستین بار از سال 2006 میلادی نرخ بهره را افزایش داده و این مساله می تواند تاثیر زیادی بر تحولات بازارهای بین المللی به خصوص بازار طلا در سال آینده داشته باشد.

    تحلیلگران اسکاتیا موکاتا معتقدند؛ این احتمال وجود دارد که قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر تصمیم اخیر فدرال رزرو آمریکا با کاهش بیشتری روبرو شود. ممکن است قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر افزایش ارزش دلار تا سطح 1000 دلار در هر اونس کاهش یابد ولی روند نزولی قیمت طلا کوتاه مدت و موقتی خواهد بود.

    این گزارش می افزاید؛ افزایش ارزش دلار آمریکا بسیاری از سرمایه گذاران در کشورهای نوظهور را به دردسر خواهد انداخت و آنها را مجبور به سرمایه گذاری در بازار فلزات گرانبها به خصوص طلا خواهد کرد. افزایش تقاضای فیزیکی در کشورهای نوظهور و در حال توسعه می تواند موجب رشد قیمت طلا در ماه های آینده شود.

    تحلیلگران اسکاتیا موکاتا بر این باورند که رشد تقاضای فیزیکی و کاهش رشد اقتصادی جهان می تواند مانع از افت بیشتر قیمت طلا طی ماه های آینده شود و این روند در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود.

    ادامه روند صعودی خرید طلا از سوی بانک های مرکزی جهان نیز می تواند موجب افزایش قیمت این فلز زرد شود. پیش بینی موسسه اسکاتیا موکاتا این است که قیمت طلا در سال 2016 میلادی به طور میانگین بین 950 تا 1280 دلار در هر اونس خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها