عصر خودرو

دوی امدادی حقوقی‌ها برای حمایت از بازار

شاخص‌ بورس تهران ۲۳۲ واحد دیگر عقب نشست

عصر بازار- بازار سهام امروز در حالی همچنان شاهد درجا زدن نماینده‌های منتخب خود بود که تکاپوی حقوقی‌ها در نماد معاملاتی شرکت‌های بزرگ حاکی از جمع‌آوری سهم با هدف حمایت از بازار بود.

شاخص‌ بورس تهران ۲۳۲ واحد دیگر عقب نشست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازه نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه 29 آذرماه 94 با افت 232 واحدی به رقم 61 هزار و 501 واحد رسید.

    شاخص کل هم‌وزن نیز با 55 واحد کاهش به رقم 9 هزار و 459 واحد دست یافت.

    شاخص آزاد سهام شناور اما با کاهش 406 واحدی عدد 67 هزار و 153 واحد را تجربه کرد.

    شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش 210 واحدی به عدد 42 هزار و 164 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 227 واحد افت عدد 139 هزار و 595 واحد را تجربه کرد.

    امروز همچنین شاخص کل فرابورس با 5 واحد افت در پایان معاملات امروز این بازار روی رقم 671 واحد ایستاد.

    براساس این گزارش نماد معاملاتی سه شرکت پالایش نفت بندرعباس با 46 واحد، پالایش نفت اصفهان با 40 واحد و کشتیرانی ج.ا.ا با 36 واحد کاهش بالاترین تأثیر منفی در برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

    در مقابل نماد معاملات سه شرکت گروه دارویی سبحان با 33 واحد، پتروشیمی مبین با 21 واحد و گروه مپنا با 14 واحد بیشترین تأثیر را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

    بر اساس این گزارش، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 148 میلیارد و 854 میلیون توان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن  570 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 34 هزار و 477 نوبت خرید و فروش بود.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های نوسازی و ساختمان تهران، حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری پارس آریان، اوراق اجاره شرکت مپنا از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان لار سبزوار و توسعه صنایع بهشهر متوقف شدند.

    بر اساس این گزارش،‌ امروز در نماد معاملاتی بانک صادرات 90 میلیون سهم به ارزش بیش از 8 میلیارد تومان از سوی شرکت تابعه این بانک به کد شرکت‌های تابعه جابه‌جا شد.

    در نماد معاملاتی ایران‌ترانسفر نیز 20 میلیون سهم به ارزش بیش از 17.5 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد.

    در نماد معاملاتی تاپیکو نیز 6 میلیون سهم به ارزش بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تومان با شرکت‌های تابعه کد به کد شد.

    بر اساس این گزارش، بورس تهران امروز همچنان زیر هجمه فشار عرضه‌های کور بازار شاهد درجا زدن نماگرهای منتخب بود بازاری که حقوقی‌های بزرگ عزم خود را برای ایجاد تعادل در معاملات و کاهش فشار عرضه‌ها به دنبال بازارگردانی و جمع‌آوری سهام حتی از طریق تهاتر دارایی‌ها با شرکت‌های تابعه خود بودند.

    براساس این گزارش، در جا زدن نماگرهای بورس در حالی امروز ادامه یافت که افت سراسری قیمت سهام همزمان با آغاز ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی مجلس دهم شده و برخی شائبه‌ها مبنی بر عمدی بودن ایجاد چنین فضایی در بازار به دلیل مانع شدن از گردش مالی رقبای انتخاباتی در تالار شیشه‌ای با هدف تأمین مالی هزینه‌های انتخاباتی شده است.

    این در حالی است که همچنان گروه‌های کوچک بورس از جمله قندی‌ها و برخی تک‌سهم‌ها به ویژه در بازار پایه فرابورس با سکوت ناظران بازار محل جولان نوسان‌گیران حرفه‌ای بازار شده است.

    از سوی دیگر امروز حجم معاملات 235 هزار سهمی گروه دارویی سبحان پس از بازگشایی این نماد معاملاتی که به تازگی مصوبه مجمع فوق‌العاده سهامداران خود برای افزایش سرمایه را دریافت کرده جالب توجه بود.

    این نماد معاملاتی امروز در حالی با مکانیزم حراج تک‌قیمتی بازگشایی شد که علی‌رغم صفحه فروش پایدار یک میلیون سهمی در پایان معاملات امروز اما با رشد قیمت سهم تا 27 درصد قیمت قبل از بازگشایی از سوی خریداران اغلب حقوقی مورد توجه قرار گرفت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو