عصر خودرو

سرقت اینترنتی یک میلیون دلاری از بانک روسی

عصر بازار- هکرهای موفق به برداشت تقریبا یک میلیون دلار از بانک« پی آی آر» روسیه شدند.

سرقت اینترنتی یک میلیون دلاری از بانک روسی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا ، هکرها موفق شدند مبلغ 920 هزار دلار را از بانک پی آی آر روسیه سرقت کنند. در همین حال این رقم چند روز پیش از طریق سامانه اتوماسیون ایستگاه کاری مشتریان بانک مرکزی روسیه که به عنوان یک سیستم انتقال وجه بین بانکی و شبیه به سوئیفت است، اتفاق افتاد.

    این سامانه به 17 حساب اصلی بانک های روسی مبالغ را انتقال می دهد. البته هکرها بعداز سرقت این مبلغ به دنبال حملات دیگر به بانک پی آی آر روسیه بودند که توسط بازجویان پلیس گروه آی بی شناسایی و جلوی آن گرفته شد.

    به گفته بازجویان پلیس گروه آی بی روسیه، این یکی از جدی ترین تهدیدات به بانک ها در سراسر جهان است. این گروه اعلام کرد که رد پای این هکرها پیش از این در بریتانیا، آمریکا و روسیه دیده شده است.

    بر همین اساس، هکرها از طریق مسیریاب های قدیمی به بانک پی آی آر روسیه دسترسی پیدا کردند و با نفوذ به سیستم انتقال وجه و ایجاد چندین دستور پرداخت و انتقال وجه این سرقت را رقم زدند.

    این اولین سرقت موفق اینترنتی و برداشت وجه از بانک های روسی در سال جاری میلادی  است و پیش از این در سال 2016 میلادی تقریبا 2 میلیون دلار از یکی از بانک های روسی با هک اینترنتی برداشته شده بود.

    برچسب ها