عصر خودرو

تحلیلی بر عملکرد سه ماهه "فاذر"، "خصدرا" و "کیسون"

عصر بازار- شرکت صنایع آذر آب، شرکت صنعتی دریائی ایران و شرکت کیسون صورت مالی ٣ ماهه منتهی به خرداد ٩٧ را منتشر کردند.

تحلیلی بر عملکرد سه ماهه "فاذر"، "خصدرا" و "کیسون"
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، شرکت صنایع آذر آب در مدت مذکور برای هر سهم 4۰ ریال زیان محقق کرد. فاذر در مدت مشابه سال قبل ٨6 ریال زیان شبرای هر سهم شناسایی کرده بود. علت اصلی کاهش 5٣ درصدی زیان در ٣ ماهه نخست ٩٧ نسبت به مدت مشابه قبل را می توان ناشی از رشد ٢٧ درصدی درآمدهای عملیاتی و ١۰۰١ درصدی سایر درآمدهای عملیاتی دانست.

    شرکت صنعتی دریائی ایران نیز برای هر سهم ٨٣ ریال زیان محقق کرد. صدرا در مدت مشابه سال قبل ٧5 ریال زیان برای هر سهم شناسایی کرده بود. افزایش بیشتر بهای تمام شده نسبت به درآمد عملیاتی را می توان از جمله دلایل اصلی افزایش زیان در ٣ ماهه نخست سال ٩٧ نسبت به مدت مشابه سال قبل دانست. هم چنین این شرکت اعلام داشت در پروژه افراماکس سود و زیان مطابق استاندارد به روش درصد پیشرفت کار محاسبه شده است و با توجه به تحویل کشتی اول و ساخت کشتی دوم ، پس از قطعی شدن نحوه ادامه عملیات در خصوص کشتی های سوم وچهارم ، در حساب های این پروژه تعدیلات لازم صورت خواهد پذیرفت.

    کیسون در ٣ ماهه منتهی به خرداد ٩٧ برای هر سهم ١۰ ریال سود محقق کرد. کیسون در مدت مشابه سال قبل 4۰ ریال زیان برای هر سهم شناسایی کرده بود. علت اصلی تبدیل زیان به سود در سال ٩٧ نسبت به مدت مشابه قبل، رشد ١١٢ درصدی درآمدهای عملیاتی  و کاهش  4٨ درصدی هزینه های عملیاتی می باشد که در نهایت منجر به رشد ٧٣٩١ درصدی سود عملیاتی گردیده است.

    برچسب ها