عصر خودرو

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی :

دولت در جذب سرمایه‌گذاران خارجی موفق عمل نکرده است

عصر بازار- یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست دولت در حوزه سیاست خارجی و جذب سرمایه‌گذاران خارجی موفق نبوده است.

دولت در جذب سرمایه‌گذاران خارجی موفق عمل نکرده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، محمدرضا منصوری ، با اشاره به مواضع اخیر رییس جمهور، با بیان اینکه «در موضوع داعش، خوب عمل شد» اظهار داشت: به اعتقاد بنده جمع شدن بساط داعش در سوریه و عراق با همراهی، همکاری و همدلی حکومت و دولت انجام شد.

    وی مقابله با داعش در خارج از مرزهای رسمی کشورمان را اقدامی استراتژیک و درست دانست و افزود: از همه مدیران، کارگزاران، فرماندهان و نیروهایی که در بیرون راندن داعش از مرزهای دو کشور مسلمان رشادت داشتند قدردانی می‌کنم. به یقین از خودگذشتگی و مجاهدت‌های این انسان‌های از خودگذشته مانع از این شد که جمهوری اسلامی ایران در داخل مرزهای خود با تکفیری‌ها مبارزه کند.

    نماینده مردم ساوه در مجلس، پروژه سرمایه‌گذاری شرکت رنو فرانسه در ایران را بزرگترین پروژه بین‌المللی بعد از شرکت توتال فرانسه با ایران دانست و افزود: به نظر بنده در جذب سرمایه‌گذار خارجی بد عمل کردیم. رنو دومین سرمایه‌گذار بزرگ فرانسوی است که پس از شرکت توتال عزم جدی برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های پروژه‌ای کشور داشت اما پس از دو سال رفت و آمد به ایران با کارشکنی مافیای داخلی خودرو روبرو شد و اجازه نیافت علی‌رغم مقاومت در برابر فشارهای اقتصادی آمریکا در ایران کار کند.

    وی ادامه داد: مدیران رنو دو هفته قبل نیز به صراحت اعلام کردند با سیاست‌های تحریمی جدید آمریکا علیه کشورمان همراهی نخواهند کرد، اما مافیای خودرو که به نظر می‌رسد از دولت قدرتمندتر است اجازه نداد قرارداد 650 میلیون یورویی این شرکت به سرانجام نهایی برسد.

    این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآور شد: از زمان انعقاد قرارداد رنو در مورخ 15 مردادماه سال 1396 حدود یک سال می‌گذرد، اما طرف ایرانی که متعهد به تحویل سایت خودرویی ساوه بود به تعهد خود عمل نکرد و همچنان با کارشکنی‌های خود اجازه نمی‌دهد این پروژه به سرانجام برسد.

    وی موفقیت دولت در جذب 650 میلیون یورو توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به شرایط فعلی کشور را برگ برنده دولت روحانی دانست.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو