عصر خودرو

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی :

خریداران انبوه سکه و ارز باید مالیات بدهند

عصر بازار- معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی گفت: برخی افراد که اقدام به خرید انبوه سکه و ارز کرده اند، شناسایی شده و اطلاعات آنان برای دریافت مالیات در حال پایش است.

خریداران انبوه سکه و ارز باید مالیات بدهند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «محمد مسیحی» روز یکشنبه در حاشیه کارگروه مالیاتی فعالان اقتصادی لرستان در جمع خبرنگاران افزود: مطالبه مالیات از این افراد که به صورت انبوه سکه و ارز خریداری کرده اند از اولویت ها و برنامه های جدی سازمان امور مالیاتی است.
    وی با بیان اینکه بخش عمده ای از هزینه های جاری از محل وصول مالیات تامین می شود، اظهار داشت: سال گذشته برای نخستین بار درآمدهای مالیاتی از درآمد نفت بیشتر شد.
    معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی، شفاف سازی را اولویت سازمان امور مالیاتی اعلام و تاکید کرد که باید اخذ مالیات عادلانه و منصفانه باشد.

    ** بیش از چهار هزار شرکت صوری و کاغذی با فرار مالیاتی شناسایی شد
    مسیحی گفت: فرار مالیاتی را نمی توان در بخش خاصی متمرکز دانست اما در سال های گذشته شرکت های صوری و دارندگان کارت های بازرگانی یکبار مصرف فرار مالیاتی داشته اند.
    وی افزود: در این راستا، تصمیم هایی گرفته شده و کارگروه مبارزه با فساد مالیاتی برای مطالبه مالیات از صاحبان کارت بازرگانی فعال شده است.
    معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: بیش از چهار هزار شرکت صوری و کاغذی که سال های متمادی نقش نادرستی در اقتصاد کشور داشته اند، شناسایی و با آنان برخورد و اقامه دعوی شده است.

    ** دامنه فرار مالیاتی کشور بین 150 تا 300 هزار میلیارد ریال است
    وی دامنه فرار مالیاتی کشور را بین 150 تا 300 هزار میلیارد ریال تخمین زد و گفت: بیش از 40 درصد اقتصاد کشور از مالیات معاف است که این موجب فشار مضاعف بر سایر قسمت ها می شود.
    مسیحی افزود: مبارزه بی امان با فرار مالیاتی در دستور کار است تا فشار کمتری به واحدهای تولیدی شناسنامه دار وارد شود.
    معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی گفت: اکنون لایحه اصلاح و دایمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس شورای اسلامی به مرحله نهایی رسیده است.
    وی یاد آور شد: این قانون فرآیند انتقال بار مالی از تولید به مصرف کننده نهایی را آسان می کند و برخورداری سبد خانوار از معافیت بیشتر از سایر مزیت های آن است.

    برچسب ها