عصر خودرو

وزیر اقتصاد فرانسه:

مذاکره با واشنگتن به شرط عقب‌نشینی ترامپ از تعرفه فولاد و آلومینیوم امکان پذیر است

عصر بازار- وزیر اقتصاد فرانسه گفت: تنها در صورتی که واشنگتن تعرفه روی فولاد وآلومینیوم را حذف کند، مذاکره تجارت آزاد با این کشور خواهیم داشت.

مذاکره با واشنگتن به شرط عقب‌نشینی ترامپ از تعرفه فولاد و آلومینیوم امکان پذیر است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، وزیر اقتصاد فرانسه اعلام کرد: اتحادیه اروپا هیچ مذاکره‌ای را درباره توافق تجارت آزاد با آمریکا انجام نخواهد داد مگر اینکه ابتدا واشنگتن از اعمال تعرفه بر آلومینیوم و فولاد دست بکشد.

    «لی‌مایر» که در نشست وزرای اقتصاد و رؤسای بانک مرکزی کشورهای G20 در بوینس آیرس صحبت می‌کرد، گفت: در حال حاضر اختلاف‌نظری بین فرانسه و آلمان روی نحوه و زمان آغاز مذاکرات تجاری با آمریکا وجود ندارد، اما هر دو کشور بر این عقیده استوارند که ابتدا باید واشنگتن اقدام به حذف تعرفه فولاد و آلومینیوم بکند تا مذاکره صورت گیرد.

    چند هفته گذشته آمریکا تعرفه 25 درصدروی فولاد و 10 درصد روی آلومینیوم اعمال کرد که البته این جنگ تعرفه‌ای به کالاهای دیگر هم کشیده شد، این اقدام آمریکا، کشورهای اتحادیه اروپا و سایر کشورها مانند چین و روسیه را به شدت آزار داده است، در این میان حتی تولیدکننده‌های داخل آمریکا هم به این مسئله معترضند.

    چند وقت پیش خودروسازان آمریکایی به جنگ تعرفه‌ای ترامپ به شدت اعتراض کردند و این سیاست را تهدیدی برای صنعت خودروسازی آمریکا مطرح کردند.

    برچسب ها